Monitorizarea materialelor aparute in presa este unul dintre serviciile la care cele mai multe dintre companii nu au renuntat, chiar daca au fost nevoite sa taie costuri de prin alte parti. Bineinteles, au fost exceptii. “Primii clienti care au renuntat la monitorizare au fost dezvoltatorii imobiliari”, spune Mateescu, pentru Wall-Street. Lor li s-au alaturat jucatori din alte domenii foarte afectate de criza. Insa aceste retrageri au fost compensate de intrarea altor clienti pe piata serviciilor de monitorizare media – companii mici si medii care au vazut in produsele de monitorizare instrumente care le pot ajuta sa treaca mai usor peste criza.

Per total, piata a scazut usor anul acesta, insa va ramane aproape de cele 5 milioane euro inregistrate in 2008. Pe piata de monitorizare media activeaza firme independente precum Media Image Group, Media Trust, Argus, B Media, Media Clipping, Quick Monitoring Media, dar si organizatii precum Agentia de Monitorizare a Presei si Alfacont, agentii de presa (Mediafax) si agentii de relatii publice care au in oferta de servicii si monitorizare media. Acestea ofera rapoarte de monitorizare personalizate in functie de client sau de o anumita tema.

Chiar daca piata isi va pastra aproximativ aceeasi valoare, profiturile vor fi greu de obtinut anul acesta, considera Mateescu. In Romania, serviciile de monitorizare media sunt de patru ori mai ieftine decat in cel putin 10 alte tari din Uniunea Europeana. La un portofoliu de 250 de clienti - printre care se numara companii mari, precum Carrefour, Dacia, Raiffeisen Bank, ING Group, OMV-Petrom, Orange, Vodafone, P&G si Unilever – Media Image a inregistrat anul trecut afaceri de 1,2 milioane euro si un profit de numai 7.438 euro. Mateescu spune ca cifra de afaceri va creste usor anul acesta, cu 2 pana la 5%, iar compania va iesi pe plus.

Profitul le va permite sa isi continue planul de investitii in lansarea de noi produse – o strategie care poate mentine sanatoase business-urile de monitorizare, in aceasta perioada. “O masura foarte eficienta este incercarea de a diversifica serviciile. Piata de monitorizare nu mai cuprinde de multa vreme doar ziare, reviste, radio si TV, ne-am orientat catre online. O alta metoda pentru a mentine activitatea la un nivel ridicat consta in importanta diversificarii clientilor, pentru a acoperi toate sectoarele pietei”.

Un serviciu nou pe care Media Image il va lansa este monitorizarea presei internationale. Compania a fost acceptata recent in FIPEB, asociatia internationala a companiilor de monitorizare, ce include 80 de membri din 46 de tari. Afilierea ii va permite accesul la monitorizari de pe cinci continente.

“Vom anunta in perioada urmatoare, imediat ce toate detaliile aferente contractelor au fost stabilite, un parteneriat ale carui baze le-am pus la Buenos Aires (unde a avut loc congresul FIPEB – n.red.). In urma acestei colaborari, rapoartele Media Image vor fi integrate intr-un sistem dedicat de monitorizare adresat companiilor multinationale, o baza de date unica pe care acestea o pot accesa din sediul central si care va reuni rapoartele de monitorizare din toate tarile de interes”, spune Mateescu.

Tot in aceasta perioada, business-urile de monitorizare pot profita de relaxarea ofertei pe piata muncii pentru a-si intregi echipele, spune managerul. Media Image are in prezent 120 de angajati si si-a marit echipa pe parcursul ultimului an. “Am inteles ca 2009 si, in general, o perioada de criza economica este un moment excelent de a atrage angajati valorosi, la care in alte momente am fi avut acces mai greu”, conchide managerul.

Piata de publicitate scade cu 38% in 2009. Printul, cel mai afectat

Piata de publicitate scade cu 38% in 2009. Printul, cel mai afectat

Piata de publicitate scade cu 38% in 2009. Printul, cel mai afectat