Pe de alta parte, daca inainte erau mai importante proiectele unice per client, mergandu-se dupa principiul “Hit&Run” (“Loveste si fugi”), in criza este mai importanta pastrarea clientilor in portofoliu.

Conform studiului ASF, acum departamentele de vanzari colecteaza informatii pentru activitatiile de marketing, spre deosebire de 2008, cand nu se colectau informatii despre clientii existenti si cei potentiali.

Totodata, anul trecut reprezentantii departamentelor de vanzari din companiile studiate nu urmareau posibilitatile de atragere a clientilor si nici rata de succes a acestora, in timp ce in 2009 acest lucru se intampla mult mai des.

Advantage Software Factory este o firma romaneasca infiintata in 2001 cu peste 50 de angajati, care estimeaza afaceri de doua milioane de euro in 2009, mai mari cu 25% fata de 2008.

ASF a dezvoltat patru linii de afaceri: sistemul de colectare Capone, suita de aplicatii AnytimeCRM, software-ul de raportare NextReports si dezvoltarea de solutii la cererea clientului.