Brand-ul Loteriei Romane valoreaza 38 de milioane euro in timp ce valoarea totala a celor mai importante marci din Romania ajunge la 88 milioane euro.

Producatorul finlandez de telefoane mobile este cel mai valoros brand din Europa, cu o valoare de 35,22 miliarde euro, urmat de compania franceza de lux LVMH, care valoreaza 32,36 miliarde euro si producatorul belgian de bere InBev a carui marca ajunge la 26,93 miliarde dolari.

Potrivit Gerhard Hrebicek, director al Institutului European de Branduri (European Brand Institute) criza financiara a afectat semnificativ serviciile financiare si marcile de masini din Europa.

Marcile de servicii financiare s-au deteriorat in medie cu 24% din valoarea anterioara a brandului, in timp ce marcile de masini au pierdut in medie 9,6%. Grupul britanic RBS a inregistrat o scadere de 40%, Allianz Group -18,5%, iar marcile de masini ca Fiat Group, Mercedes si Porsche au resimtit scaderi destul de puternice.

Conform raportului, companiile care produc bunuri de consum sunt castigatorii crizei financiare, cu o crestere de 5,8% a valorii totale a brandului. Castigatorul din acest an este compania belgiana Inbev Group, cu o crestere a valorii brandului de 56% dupa achizitia Budweiser. Alte conglomerate ce produc bunuri de consum, ca SAB Miller, Carlsberg, Nestle si Heineken au castigat o crestere remarcabila a valoarii.

Primele 10 marci de companii rusesti au indicat o crestere a valorii marcii cu 15,9% comparativ cu 2008. Cea mai valoroasa marca din Polonia, Polkomtel a crescut cu 17,5%, iar Gorenje, OTP Bank, Loto si Sazka si-au imbunatatit considerabil valorile brandurilor.

Industriile de telecomunicatii, bunuri de consum, servicii financiare si retail, care reprezinta necesitatile zilnice ale consumatorilor, reprezinta mai mult de jumatate (53,1%) din valoarea totala a marcilor Europene.

Ca referinta la valoarea absoluta a marcilor per natiune, Germania conduce in top cu cea mai mare valoare a marcilor. Opt din cele 16 industrii sunt conduse de marci ale companiilor germane, ca: Mercedes, SAP, Adidas, Deutsche Bank, Siemens, Deutsche Post, TUI si EON. Marcile din Italia si Norvegia dar mai ales serviciile financiare din Marea Britanie ca RBS, HSBC si Barclays au suferit cel mai mult din cauza crizei.

Eurobrand2009 examineaza peste 3.000 de marci de companii din 24 de tari si 16 industrii.