Lansate in urma cu doi, respectiv patru ani, Envy.ro si Yuppy.ro sunt doua dintre proiectele care s-au impus rapid in obiceiurile de consum ale utilizatorilor de internet din Romania, din grupurile-tinta carora le sunt adresate. In cele ce urmeaza, am incercat sa aflam mai multe despre ratiunile de business din spatele acestor relansari, intervievand atat cativa manageri implicati in dezvoltarea proiectelor precum si cativa dintre clientii de publicitate care au ales aceste produse editoriale pentru propriile campanii.

Moda si frumusete - online din 2007

Envy.ro prezinta online, inca din 2007, toate noutatile din domeniul modei si frumusetii si informeaza cititoarele cu privire la produsele disponibile in magazine.Ideea pe care s-a bazat proiectul este simpla: “chiar daca ne-am dori sa facem numai asta, nu avem suficient de mult timp la dispozitie pentru a vizita toate magazinele si a fi la curent cu tot ceea ce este nou – de aceea cititoarele pot accesa Envy.ro, isi pot alege produsele care li se par cele mai interesante, identifica adresele magazinele respective si astfel optimiza circuitul de shopping”, mentioneaza Andra Micu, Project Manager Envy.ro

Din 18 noiembrie insa, proiectul a capatat un nou design si noi functionalitati. S-a pus accent pe facilitarea navigarii prin site, iar prin crearea de noi functionalitati interactive, s-a urmarit dezvoltarea comunitatii de shopping prin doua instrumente – unul care permite utilizatoarelor sa prezinte produsele recent achizitionate, iar celalalt ajutandu-le sa isi creeze online tinute pornind de la sutele de haine si accesorii recomandate pe site.

“In urma cu 2 ani si jumatate, lansam Envy.ro, site si ghid de shopping pentru femei. Ne-am impus rapid pe piata datorita varietatii de produse recomandate si datorita numarului mare de branduri cu care ne bucuram sa colaboram. Odata cu noul design si noile functionalitati, Envy devine o comunitate de shopping, unde utilizatorii interactioneaza cu brandurile preferate. S-a pus foarte mult accent pe functionalitate, pe navigare usoara, rapida, pe un look fashion, dar simplu, accesorizat minimalist si cu mult bun gust”, adauga Micu.

Din punct de vedere al audientei, Envy.ro este la momentul de fata site-ul numarul 1 in Romania in ceea ce priveste afinitatea pe segmentul celor care acceseaza internet-ul pentru a se informa despre produse de frumusete si moda, conform ultimelor date socio-demografice furnizate in cadrul Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI, perioada martie - august 2009), realizat de BRAT si consultat de catre Wall-Street. In ceea ce priveste audienta, ghidul online Envy.ro a reusit performanta dublarii numarului de vizitatori in ultimele 12 luni, situandu-se in topul site-urilor de lifestyle feminin pe pozitia 5 dupa criteriul numarului de afisari inregistrate (cifre SATI / BRAT, octombrie 2009).

Meli Melo - Paris: Envy.ro constituie o platforma utila de comunicare a campaniilor de imagine si a promotiilor

Vlad Popa, Client Service Director in cadrul InternetCorp, a mentionat pentru Wall-Street ca “Envy a inregistrat venituri din publicitate aproape duble in primele trei trimestre din 2009, fata de perioada corespunzatoare din 2008, in ciuda perioadei dificile cu care se confrunta piata de publicitate online la momentul de fata. Site-ul a evoluat peste asteptari din punct de vedere al traficului, in conditiile mentinerii caracteristicilor socio-demografice ale audientei, devenind un bun canal de comunicare pentru companiile din zona fashion & beauty si pentru magazinele online de profil” – opinie confirmata si de Adriana Vieriu, managerul www.beprecious.ro: “am ales Envy.ro pentru ca este primul ghid online de shopping. Cand spun primul ma refer la toate sensurile posibile: cel mai recunoscut, cel mai vizitat, cel mai apreciat si bine structurat pe nisa. Este si primul care s-a orientat catre putinele magazine online pentru femei care existau in 2007, beprecious.ro este unul dintre ele. Colaborarea cu Envy este un MUST HAVE pentru noi”.

O parere similara au si reprezentantii Meli Melo Paris: “mai mult decat un site de fashion, Envy.ro este un ghid virtual pentru femeile interesate de moda, frumusete si care doresc sa fie in pas cu ultimele tendinte. Pentru magazinul online Meli Melo - Paris, site-ul Envy.ro constituie o platforma utila de comunicare a campaniilor de imagine si a promotiilor de la momentul respectiv”.

Un proiect unisex: Yuppy – Young Urban Professionals

Cel de-al doilea proiect relansat de InternetCorp in ultima saptamana, Yuppy.ro, a fost timp de mai mult de trei ani principalul jucator in segmentul online de lifestyle masculin. Bazata inca de la inceput pe conceptul “Young Urban Professionals”, revista online a inregistrat o evolutie dinamica in jurul articolelor interesante si comunicarii intr-un spatiu activ de tip forum, sectiunile de entertainment si comunitate fiind cele mai accesate, conform cifrelor SATI din octombrie 2009, luna in care Yuppy.ro a inregistrat peste 250,000 vizitatori unici, circa 80% dintre acestia facand parte dintr-un target comercial dinamic, 19-49 urban (conform SATI / BRAT – martie-august 2009).

“Yuppy s-a relansat sub forma unui site cu un nou design mai aproape de web 2.0, cu o interfata prietenoasa cu ajutorul careia utilizatorul poate ajunge mai usor la orice tip de continut. Conceptul “Young Urban Professionals” ramane in spatele intregului proiect care se preteaza acum acelorasi tineri, dar de ambele sexe, ce locuiesc intr-un mediul urban plin de activitati mondene. Sectiunile principale se refera la tendinte si cultura urbana, fiind aduse in prim plan informatii despre evenimente, filme, muzica, lifestyle, travel, gadget-uri, lucruri iesite din comun. Intr-un singur cuvant, divertisment. E fara indoiala lucrul care, indiferent de contextul economic, ocupa un loc de top in viata fiecaruia, in special in cea a tinerilor din mediul urban”, a declarat pentru Wall-Street Iancu Radulescu, redactorul sef Yuppy.ro.

Motivatia repozitionarii proiectului ne este oferita de CEO-ul InternetCorp, Mihai Seceleanu: “am ales sa facem tranzitia de la un target masculin la unul mai larg din doua motive, unul fiindu-ne oferit chiar de analiza la nivel de continut, care ne-a reliefat clar care sunt subiectele cele mai interesante pentru cititori si care este directia spre care trebuie sa evoluam. Cele mai importante au fost insa considerentele de business si analiza zonei de lifestyle masculin, care se monetizeaza dificil, in conditiile in care advertiserii prefera publicatiile sportive pentru a promova produsele dedicate strict barbatilor. Nu este ceva neaparat specific online-ului, publicatiile tiparite dedicate barbatilor inregistrand audiente reduse si probleme de monetizare. Sa nu uitam ca Sarbu, un vizionar al zonei media, a renuntat la licentele Playboy si Maxim inca din 2007, iar recent s-a anuntat ca Burda nu va mai prelungi licenta Men’s Health”.

Extensiile de brand in offline – oportunitati pe termen scurt pentru InternetCorp

“Primul pas din aceasta perspectiva l-am facut in mai 2009, cand echipa Wall-Street a realizat un prim eveniment de succes din seria Conferintelor Wall-Street, serie care va continua intr-un ritm sustinut in 2010. Si, va garantez, vor mai urma surprize, atat din partea Wall-Street cat si a celorlalte proiecte”, a mai adaugat Seceleanu.

Informatie completata de unul dintre parteneri: “cu fiecare material de pe site, Envy.ro isi reafirma misiunea, aceea de a fi un ghid de shopping online, un “must read” inainte de o noua sesiune de cumparaturi. Brandurile pe care le reprezint nu ar fi putut lipsi din paginile acestei reviste, mai ales ca redactorii Envy.ro tin sa fie intotdeauna la curent cu noutatile de pe piata. Recent, am dus colaborarea cu Envy.ro si in zona de print, printr-un proiect comun indraznet, brosura Envy Me, un produs editorial ce va fi distribuit in reteaua noastra de retail si Ho.Re.Ca” a declarat Anca Petrescu, PR Manager Rafar, companie membra RTC Holding si retailer al unor marci precum Debenhams, ALDO, Olsen, Mandarina Duck si Cup&Cino. Brosura, conform Andrei Micu, “va fi editata in decembrie, intr-un tiraj de 15,000 de exemplare si va beneficia de o ampla campanie de promovare online”.

Revistele pentru barbati - tiraje in scadere pe o piata in crestere

Revistele pentru barbati - tiraje in scadere pe o piata in crestere