"Cu venituri afectate si resurse diminuate, sefii ziarelor aflate in declin cauta vinovati pentru aceste lucruri", a declarat acesta.
"O mare parte din furia executivilor este directionata catre Google, deoarece considera ca motorul de cautare beneficiaza de relatia cu organizatiile media fara a oferi nimic in schimb", a declarat acesta. "Eu cred ca, de fapt, lucrurile stau altfel", a adaugat acesta.
Veniturile din reclamele care apar alaturi de stirile din motorul de cautare Google reprezinta doar o mica parte din venitul total al companiei, a declarat Schmidt.
Dezvoltarea de noi tehnologii care sa atraga cititori si sa ii pastreze pe acestia angajati cat mai mult pe site va fi mai importanta pentru editori, a declarat executivul.
Comentariul lui Schmidt vine dupa ce editorii de stiri au adoptat un ton antagonist impotriva Google si a altor motoare de cautare.
In urma cu o luna, directorul executiv al News Corp, Rupert Murdoch, a amenintat ca va bloca motorul de cautare Google de la accesarea continutului ziarelor sale pe Internet.
La inceputul acestei saptamani, Google a anuntat o schimbare a tehnologiei sale care ar putea permite editorilor sa taxeze accesul online, cum ar fi News Corp, pentru a limita numarul de accesari.
"De asemenea, suntem constienti ca a fost dificil pentru ziare sa obtina profit din continutul online", a declarat Schmidt. "Dar nu cred ca aceasta este singura cauza pentru actualele probleme ale industriei, si, de asemenea, nu exista o singura solutie", a adaugat acesta.
Schmidt a preconizat ca in viitor consumatorii ar putea primi unele articole prin plata unui abonament, in timp ce vizionarea gratuita a altor articole ar putea determina consumatorii sa plateasca un pret mic pentru acces.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: