In primul rand, Springer, editorul tabloidului Bild, ziarul cu cel mai mare tiraj din Europa, vrea sa lanseze noi editii contracost pentru doua dintre cele mai importante cotidiente care vor fi disponibile terminalului iPhone. In urmatoarele luni, Springer va introduce modele suplimentare de plata printre platformele online, desi o mare parte din continut va ramane gratuit, a declarat Dopfner.

"Nu vad nicio justificare, nici democratica nici financiara, pentru gratuitatea continutului pe internet", a declarat Dopfner. "De-a lungul secolelor, oamenii au platit pentru lucrurile care erau de interes pentru acestia", a adaugat acesta.

Adoptarea unei strategii de plata a continutului de catre cel mai mare editor de ziare din Europa este influentabila in dezbaterea daca viitorul industriei in mijlocul declinului din print depinde de abilitatea de a taxa utilizatorii online. Ca in Statele Unite, majoritatea ziarelor europene ofera continutul online gratuit. Scepticii strategiilor de plata considera ca majoritatea cititorilor nu vor plati pentru continutul pe care il pot gasi in alta parte gratuit, iar industria trebuie sa gaseasca noi solutii.

Dopfner a declarat ca raspunsul pentru dilema industriei media nu se bazeaza pe interzicerea agregatoarelor de stiri ca Google, ci in dezvoltarea de modele de plati flexibile si o infrastructura care face mai usor pentru utilizatori sa plateasca pentru continut. Acesta a declarat ca preconizeaza un sistem care ar putea include orice, de la modele traditionale de abonare la micro-plati pentru articole individuale.

Compania planuieste sa construiasca modele de plata in jurul francizei Bild si Die Welt, un ziar national care urmareste o audienta mult mai sofisticata. Dopfner a refuzat sa declare cat va taxa pentru aplicatia iPhone si alte oferte.

Springer poarta in prezent discutii cu Deutsche Telekom, cel mai mare furnizor telecom din Germania, asupra unui sistem care ar putea permite utilizatorilor sa integreze astfel de taxe in factura lunara.

Dopfner a declarat ca internetul este "viitorul jurnalismului". Aceasta realitate face necesara taxarea continutului cat este nevoie, desi industria ca intreg ar putea avea de suferit inainte de a adopta modelele de plata in masa.