Aceasta este a doua achizitie importanta pe care cei doi manageri, printre cei mai vechi si cunoscuti in publicitate, o fac pentru dezvoltarea The Group dupa ce in 2008 au cumparat si restul de 50% din actiunile New Media Agency de la Alin Zainescu si Ciprian Stavar, jumatate din pachetul de actiuni fiind preluat in februarie 2007.

“Am preluat 51% din compania BrandsOn, dar managementul ramane la partenerul nostru, Marian Dumitrescu”, a declarat Zoltan Szigeti (foto), presedintelele The Group, despre achizitia companiei lansate in 2003 si care in 2008, a avut afaceri de aproximativ 5,37 milioane de euro si un profit mai mare de 80.000 euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.

Conform Registrului Comertului, actionarii BrandsOn Marketing sunt Marian Dumitrescu (35 de ani), care detine 49% din companie si Bogdan Teodor Nicola (36 de ani), fratele Mihaelei Nicola, directorul executiv al The Group cu restul de 51% dintre actiuni. Ultima modificare de actionariat a fost facuta in iulie 2009.

“Noi evaluam in permanenta agentiile specializate in industria comunicarii. Atunci cand le identificam pe cele care au potential abordam in mod pragmatic managementul, actionariatul si facem o oferta. Ne facem bine temele de documentare, astfel incat nu parcurgem timp indelungat in negocieri stufoase. Suntem companie independenta, antreprenori cu pretuire pentru timp, eficienta si pragmatism. Dispretuim birocratia si procedurile anevoioase. Noi suntem aplicati, dinamici si incercam sa comprimam etape inutile. Asadar negocierile si de aceasta data au durat foarte putin", a declarat, pentru Wall-Street, presedintele The Group.

El a adaugat ca detaliile legale si operationale pentru achizitie au fost facute de o echipa interna a The Group, in tranzactie nefiind implicate firme de avocatura sau de consultanta.

Pe de alta parte, Szigeti nu a dorit sa precizeze valoarea tranzactiei si nici multiplii folositi in evaluarea companiei cu care a colaborat inca din 2005, anul in care The Group s-a lansat pe piata locala.

Proiectele concepute si implementate de BrandsOn pentru clientii sai includ campanii de activare a brandurilor la punctul de vanzare, promotii dedicate consumatorilor, programe de tip “mystery shopper” (de evaluare a activitatii angajatilor), caravane promotionale la nivel national, proiecte de decorare si mercantizare in retail modern, campanii de street-marketing si activari in hoteluri, restaurante, cafenele.

“ Field marketingul este un domeniu in care clientii nostri sunt activi, este o <<nisa >> de servicii unde noi prognozam o evolutie in viitorii ani. Am cumparat 51% pentru ca suntem interesati ca noua echipa sa aiba o filozofie comuna, principii si mod de lucru comun cu ceea ce au toate companiile The Group. Pentru rigoare, instrumente si valori The Group este necesar sa fim majoritari, dar nu ne-a interesat sa cumparam mai mult decat 51% tocmai pentru ca ceea ce ne-a atras a fost echipa si managementul acesteia, partenerul nostru Marian Dmitrescu. Este important pentru noi ca acesta sa detina o participare semnificativa in companie", a mai explicat Szigeti.

El a adaugat ca strategia The Group este sa creasca cota pe care BrandsOn Marketing o are pe segmentul de field marketing. Agentia are o cota de circa 15% din piata de field marketing situata in jurul valorii de 50-60 de milioane de euro, conform declaratiilor lui Marian Dumitrescu, managing partner al agentiei din vara 2008, anterior el fiind directorul de marketing al importatorului de cosmetice Coty Cosmetics Romania, unde a lucrat din 2003.

Agentia care are 29 de angajati in Bucuresti si 200 de colaboratori permanenti in toata tara va avea in acest an afaceri mai mari cu pana in 10% fata de businessul de 5,37 milioane de euro din 2008 si un profit in jurul a 100-150.000 de euro fata de 81.000 de euro anul trecut, dupa cum a declarat pentru Wall Street Marian Dumitrescu.

Desi schimbarea de actionariat a fost facuta inca din vara, echipa BrandsOn Marketing s-a mutat ieri in sediul The Group din cladirea Caro Business Park, din bulevardul Barbu Vacarescu. Odata cu apartenenta la holdingul condus de Szigeti si Nicola, o parte dintre clientii care lucreaza in prezent cu cele 14 agentii ale The Group ar putea incepe colaborarea si cu BrandsOn Marketing. Printre clientii BrandsOn se numara Unilever, Danone, JTI, Coty, Tchibo, Parmalat, Cosmote si peste 40 branduri locale si internationale.

O alta schimbare prin care va trece agentia va fi un rebranding in urma caruia din 2010 agentia se va numi Field:star. Totodata de anul viitor, compania va lansa noi instrumente de masurare a eficientei campaniilor in-store si va introduce mecanisme noi de promotie “in and out of store” .

“BrandsOn isi va adauga resurse, instrumente si servicii noi, intra in casa noua asa incat este o forma de evolutie << sa imbrace si haine noi >>", comenteaza presedintele The Group despre rebrandingul care va urma.

Seful grupului de comunicare ansat in 2005 alaturi de sotia sa Mihaela Nicola dupa ce au plecat de la conducerea grupului de comunicare Ogilvy Romania spune ca este in permanent interesat de preluarea de noi companii din oricare domeniu de viitor in publicitate.

"Vom mai lansa ori vom mai achizitiona companii in masura in care identificam oportunitati de business", a mai spus Szigeti.

Potrivit datelor Ministerului de Finante, anul trecut cele 14 agentii ale The Group au avut afaceri de circa 107,4 milioane de euro si un profit de 3,1 milioane de euro.

"Si 2009 a fost un an bun din perspectiva cifrei de afaceri. Ne-am adaugat multi clienti, foarte activi (IKEA, Terapia, Cosmote, Hochland, Henkel, etc) astfel incat pe durata anului 2009 ne-am sporit cota de piata in industria publicitatii. Profitul va fi, desigur, mai mic. Apoi, cum se vede, noi reinvestim profitul in dezvoltare, in extindere, in consolidarea business-ului companiei”, a afirmat Szigeti.