Cea mai importanta scadere a vanzarilor in ceea ce priveste revistele pentru adolescenti a fost in cazul revistei bilunare Bravo, editate de Ringier Romania, acestea diminuandu-se de la 40.877 de copii intre iulie si septembrie 2008 la 28.963 de exemplare intre iulie si septembrie 2009.

De asemenea, vanzarile Bravo Girl, varianta revistei dedicata adolescentelor, au scazut la 32.008 de copii in trimestrul al treilea din acest an fata de 38.651 de exemplare vandute in trimestrul trei al anului trecut.

Pe de alta parte, scaderi similare au fost inregistrate de catre lunarele Cool Girl si Popcorn editate de trusturile Burda Romania, respectiv Edipresse.

Daca revista Cool Girl a avut vanzari mai mici cu 3.939 de copii intre iulie si septembrie anul acesta comparativ cu aceeasi perioada din 2008, Popcorn a vandut in trimestrul al treilea cu 4.100 de exemplare mai putin fata de intervalul similar din 2008.



Daca vanzarile si tirajele revistelor pentru adolescenti au fost marcate de scaderi, un lucru obisnuit de altfel si pentru alte nise ale presei tiparita, publicatiile pentru copii au fost marcate in acest an de renuntarea publisherilor de a mai oferi datele de vanzari si tiraje.

In timp ce intre iulie si septembrie anul trecut, 8 din 15 reviste ofereau aceste informatii, pentru trimestrul al treilea din acest an, datele de tiraj si vanzari sunt disponibile doar pentru revista «Draga mea pentru copii» din portofoliul companiei Casa Lux si pentru publictia «Spy» editata de Novicio Media Division.

La fel ca revistele pentru adolescenti si vanzarile publicatiilor pentru copii au scazut, revista editata de Casa Lux inregistrand o diminuare a tirajului vandute de 1.577 de copii, iar Spy de 2.881 de exemplare.

Revistele pentru care editorii nu au oferit inca datele de difuzare sunt Barbie, Princess, Witch (editate de Egmont Romania, publisherul a opt dintre cele 15 cele mai importante nume de publicatii pentru copii la nivel national), Doxi si Pipo (lansate de CD Press) si Jetix revista editata de compania Noriel Maxim.



Sursa: BRAT