Un roman din trei a cumparat carti in acest an, cumparatorii fiind in general persoane intre 15-29 de ani cu venituri personale lunare de peste 1.000 de lei, arata un studiu realizat de compania de cercetare GfK Romania.
In jur de 8% dintre cumparatori au platit mai mult de 50 de lei pentru ultima carte achizitionata, iar peste jumatate dintre cumparatori au achizitionat ultimul volum cu maxim 20 de lei.

Aproape jumatate dintre carti sunt cumparate din librarii, acestea fiind urmate de cartile supliment la ziare ori reviste si achizitiile de la standurile cu carti noi. Pe de alta parte, doar 2% dintre cumparatori prefera ca achizitioneze online.

Atunci cand isi iau o carte, in general romanii se informeaza de la cunostinte, prieteni sau rude, apoi din informatiile de pe coperta,din interiorul cartii si de la personalul de vanzare.

Aproximativ 14% dintre cumparatorii de carti utilizeaza sfaturile de la televiziune, din ziare sau reviste, in timp ce internetul este cel mai putin folosit. Astfel 10% dintre cumparatori folosesc site-urile editurilor si ale librariilor, iar 2% dintre respondenti se informeaza cu ajutorul forumurilor online .

Totodata, jumatate dintre respondenti au declarat ca stiau dinainte ce carte vor cumpara, iar cealalta jumatate s-a hotarat pe loc. Doi din zece cumparatori au facut cadou ultima carte cumparata, restul achizitionand-o pentru a o citi personal.

Chiar daca o treime dintre romani au cumparat carti in ultimul an, acelasi procent dintre respondenti nu citeste niciodata carti, in timp ce in mediul rural ponderea ajunge la aproape 50%.

Pe de alta parte, romanii citesc in medie de trei ori pe luna, locuitorii din orase citind de patru ori pe luna, de doua ori mai des decat persoanele din mediul rural.

Romanii care citesc cel mai des sunt cei cu studii superioare, acestia obisnuind sa lectureze in medie de opt ori pe luna.

Cele mai populare carti sunt cele de literatura/beletristica, cele de specialitate si cartile legate de hobby-uri, iar cele mai putin citite sunt cartile SF, cele de psihologie, de auto-educare, volumele de memorii, jurnale, biografii, cartile de eseuri, filosofie, politica.

Studiul realizat intre 1-23 octombrie 2009 este este reprezentativ pentru romanii in varsta de 15 ani si peste, iar esantionul este format din 1.072 de persoane din zona urbana si rurala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri