Wall-Street: Va veti ocupa de organizarea departamentului de comunicare al Ministerului de Finante. Ce veti face mai exact?

Andrei Gheorghe:
Pentru inceput am sa fac o evaluare.

Wall-Street: A activitatii? A oamenilor?

Andrei Gheorghe:
Da.

Wall-Street: Aveti niste persoane, niste nume pe care le considerati potrivite pentru a lucra acolo? Vreti sa aduceti oameni?

Andrei Gheorghe:
Nu. In acest moment pe mine ma intereseaza oamenii care lucreaza aici, nu oamenii pe care as dori sau nu sa-i aduc. In primul rand acesti oameni trebuie respectati pentru faptul ca deja de atata amar de vreme fac aceasta meserie. Asa ca, daca o sa doresc alti oameni de pe piata, cunosc foarte multi in mediul privat si sunt convins ca foarte multi dintre ei vor dori sa ma urmeze daca le voi face aceasta oferta. Pentru ca provocarea este, evident... incredibila.

Wall-Street: Care va fi titulatura dumneavoastra?

Andrei Gheorghe:
Voi fi un simplu consilier.

Wall-Street: Veti avea si functia de purtator de cuvant al ministerului?

Andrei Gheorghe:
Nu stiu pentru moment.

Wall-Street: Ce ati schimba la modul in care comunica acum Ministerul de Finante?

Andrei Gheorghe:
E destul de brutal, sunt in ziua a doua si trebuie sa raspund. Dar eu cred ca e vorba de principiile generale: de transparenta, de coerenta, de inventivitate, de credibilitate. Toate aceste elemente e obligatoriu sa fie prezente. Este bine coordonat departamentul, este bine structurat, actiunile sunt prevazute, obiectivele sunt identificate, resursele sunt unde trebuie, sunt cati oameni trebuie, stie fiecare ce e de facut – cam despre genul asta de activitate vorbim. Analiza si management.

Wall-Street: Din perspectiva dumneavoastra, cum ar trebui comunicate vestile proaste de catre o institutie precum Ministerul de Finante?

Andrei Gheorghe:
Clar, simplu, intotdeauna onest. Cred ca sunteti de acord cu mine. Si domnul Sebastian Vladescu exact asta face. Nu incearca sa indulceasca pilula, nu incearca sa vanda vise desarte. Incearca sa aiba o comunicare onesta cu contribuabilul. Trebuie sa fie cat poate de senin si sincer si asta face. E posibil ca multi sa i-o reproseze. Cei care reproseaza cred ca in primul rand se gandesc la viitorul lor politic. Intrucat comunicarile grave iti aduc o oarecare slabire a pozitiei.

Wall-Street: Va avea vreo influenta „brandul Gheorghe”, asa cum il stim noi, asupra modului in care va comunica ministerul?

Andrei Gheorghe:
Aia e o cu totul alta poveste. Aici vorbim de o comunicare institutionala, iar la ce faceti dumneavoastra referire isi are locul in alta parte.

Wall-Street: Va mai ganditi sa va intoarceti in zona asta de media sau i-ati pus punct?

Andrei Gheorghe:
Domnisoara, viata mea este atat de interesanta, atat de plina si atat de surprinzatoare, incat traiesc fiecare moment cu incantare.