Cu toate ca piata s-a redus semnificativ in 2009, managerul declara ca agentia pe care o conduce a finalizat anul cu o scadere de aproximativ 15%, atat in privinta cifrei de afaceri cat si a profitului. In 2008, Graffiti BBDO a inregistrat o cifra de afaceri de 17,8 milioane de euro si un profit net de 450.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.

“Am incheiat foarte bine anul in conditiile in care piata s-a contractat cu 40%, o cifra uriasa pentru un domeniu care era obisnuit cu cresteri de 20-30% anual. Nu stiu cate piete s-au mai confruntat cu situatii de genul acesta in care sa cresti zece ani la rand cu cate doua cifre dupa care sa scazi brusc cu 40%” a declarat pentru Wall-Street Cosmin Radoi (foto).

Pentru ca la inceputul anului trecut agentia a castigat pentru doi ani contul de creatie al Romtelecom, ulterior adaugandu-si printre clienti si Uniqa Asigurari si Henkel, managerul nu a fost nevoit sa renunte la angajati, ba chiar a continuat sa angajeze personal. In prezent Graffiti BBDO are in jur de 100 de oameni.

“Inainte era greu sa gasesti oameni buni pentru un salariu corect. Dar ii puteai gasi plusand mereu financiar, lucru care s-a si intamplat si astfel erau oameni care ajungeau la dublarea salariilor intr-un an. Acum piata s-a mai asezat si mutarile de la o agentie la alta nu s-au mai datorat in principal salariului, ci dorintei fiecaruia de a lucra intr-un mediu mai bun sau pentru alti clienti. Nu as putea sa fac o estimare in legatura cu felul in care au evoluat salariile, dar stiu ca toate agentiile le-au inghetat, iar unele le-au mai si scazut”, a afirmat Radoi.

Dupa ce in 2008 Graffiti a fost prima in topul celor mai mari agentii din punct de vedere financiar, iar in 2009 a castigat titlul de Agentia Anului la ADOR, cel mai important festival local de creativitate, pentru 2010 managerul agentiei isi doreste sa obtina aceleasi rezultate

“Anul trecut ne-am concentrat pe eficientizare, pentru ca pana atunci piata crescand foarte mult eficienta era deseori negliata. Si a urmat o serie de reorganizari interne din care am obtinut o eficientizare atat a modului de lucru cat si financiara. Ne-a iesit anul trecut si credem ca ne va iesi si mai bine in 2010 pentru ca avem deja un an de experienta in criza”, a mai spus managerul primei agentii de publicitate lansate pe piata locala.

In timp ce anul acesta investitiile in promovarea companiilor telecom si a celor din industria de bunuri de larg consum au fost relativ constante cu cele din 2008 dupa cum afirma Radoi, acestea s-ar putea diminua in 2010 intrucat oamenii isi vor reduce si mai mult cheltuielile.

“In cazul cel mai fericit piata isi va reveni in toamna, dar cred ca va mai scadea cu 15% anul acesta. Trebuie sa fim realisti atata timp am scazut cu 40% intr-un an. Si chiar daca nu ar fi fost o criza la nivel global, noi am fi trecut printr-o criza de genul acesta care sa reaseze valorile. Aveam nevoie de un astfel de moment”, afirma Cosmin Radoi.

Graffiti BBDO a fost lansata in 1991 de Cristian Burci, cel care in 1997 a lansat si postul de televiziune Prima TV, vandut in 2004 catre grupul pan-european SBS Broadcasting.

Agentia face parte din grupul BBDO Romania care in 2008 a avut un business de 75,9 milioane de euro si profit net de 1,7 mil euro.

Din grupul condus de Nora Marcovici mai fac parte agentiile Media Direction (media), Pleon Graffiti (relatii publice) si Proximity (CRM-managementul relatiei cu clientii).