Insa aceasta diminuare consistenta a pietei de publicitate a afectat mai putin agentia de media, intrucat United Media a castigat in primavara anului trecut contul Ursus Breweries, piata berii fiind una dintre cele mai dinamice in privinta comunicarii si, totodata, administreaza de aproape doi ani bugetul Romtelecom, telecomunicatiile fiind cel mai mare investitor in publicitate in primele noua luni din 2009.

“Pentru noi, anul trecut nu a fost atat de rau precum media pietei pentru ca la inceputul anului am castigat Ursus Breweries si am inceput si o serie de colaborari punctuale cu alti clienti. Cred ca am terminat anul cu o scadere a cifrei de afaceri de maxim 10%”, a declarat, pentru Wall-Street, Dana Bulat (foto).

Ea a adaugat ca anul trecut agentia a inregistrat profit net, dar nu a dorit sa precizeze valoarea acestuia.

In 2008, United Media a avut afaceri de 25,8 de milioane de euro si un profit net in jurul a 55.000 de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante. Totodata, la finalul lui 2008 agentia avea 18 angajati, iar anul trecut a terminat cu 22 de persoane, potrivit managerului.

Pe langa clientii mari, precum Romtelecom sau Ursus Breweries, agentia lucreaza de la lansarea pe piata cu clienti mai mici, ca Mobexpert sau GarantiBank.

“Anul trecut am asistat la situatii destul de diferite: am avut clienti care, pornind de la un buget mic, au inregistrat chiar cresteri de buget, clienti care si-au micsorat bugetele cu 15-20% si clienti care aproape si-au incetat activitatea”, afirma managerul, care din 2006 si pana in primavara lui 2008 a administrat bugetul de promovare al Cosmote, unul dintre cei mai mari advertiseri pe piata locala.

De altfel, in 2008, pierderea clientului Cosmote, ca urmare a unei licitatii la nivel regional prin care grupul OTE care detine operatorul de telefonie mobila incepea sa colaboreze cu grupul de comunicare Ogilvy, a fost compensata de castigarea contului Romtelecom, companie controlata tot de grupul grec. In prezent, serviciile de media ale Cosmote sunt asigurate de Media Investment, divizie a The Group.

Intrucat anul trecut a fost unul foarte slab pentru piata de publicitate, iar semne pozitive inca nu se arata, investitiile in publicitate depinzand de evolutia businessului fiecarei companii, managerul crede ca anul acesta bugetele pentru promovare ar putea ramane la nivelul celor din 2009 sau chiar se vor diminua cu 10-20% in cazul in care situatia economica nu s-ar redresa catre sfarsitul acestui an.

“Cred ca scaderea a fost in jurul a 40-50% in 2009, iar trendul acesta de descrestere ar putea continua, cel putin in prima jumatate a acestui an. Din toate punctele de vedere sunt argumente sa cred acest lucru: anul acesta nu a fost bun pentru majoritatea clientilor si nu exista motivatii clare pentru care bugetele ar creste. Cu siguranta, in prima jumatate a anului nu ne putem astepta la nimic pozitiv. Poate dupa aceea se va stopa trendul descrescator si vom intra pe o panta usor ascendenta. Este greu de facut estimari pentru ca nu sunt inca multe informatii care sa ne ajute sa facem aceste predictii. Anul acesta are foarte multe necunoscute, la fel cum a avut si anul 2009, si cred este destul de greu pentru toata lumea sa se estimeze cum se va termina. Cu totii ne facem calcule, dar cred ca cel mai corect va fi sa se faca ajustari si reevaluari la nivel de trimestru”, incheie managerul.

Printre competitorii United Media se numara Universal McCann, ZenithMedia, Starcom, MindShare, Media Investment si Initiative Media.

Citeste si Ce asteapta piata de media si publicitate de la 2010

United Media va gestiona contul de media al Ursus Breweries

United Media va gestiona contul de media al Ursus Breweries