Astfel, in 2009 agentiile de publicitate din Marea Britanie au renuntat la 1.500 de angajati, numarul acestora atingand 18.635. Potrivit IPA, asociatie din care fac parte 264 de agentii care detin peste 80% din piata de publicitate britanica, aceasta a fost cea mai puternica scadere a numarului de angajati din 1991, cand industria a pierdut 1.800 de specialisti.

Personalul in aceasta industrie a mai scazut doar de trei ori de atunci – 1993 (-900 angajati), 2003 (-164) si in 2007 (-100).

Anul trecut a reprezentat o perioada dificila si pentru cei care intentionau sa intre in aceasta industrie. Doar 242 de incepatori au reusit sa isi gaseasca un loc de munca.

De asemenea, numarul total de angajati cu varsta sub 25 de ani a scazut cu 22,7% in 2009, de la 3.565 la 2.756. In general, 45% din angajatii agentiilor de publicitate din Marea Britanie aveau 30 de ani sau putin sub aceasta varsta, in timp ce 37% aveau varste cuprinse intre 31 si 40 de ani.

Pentru a reduce efectele recesiunii, 16% dintre agentiile de publicitate au redus programul de lucru, iar 18,7% le-au permis angajatilor sa isi ia perioade sabatice sau concedii fara plata.