“Acest an a fost un paradox pentru Publicis Groupe. In timp ce piata noastra a avut o scadere de doua cifre, noi am reusit sa oprim scaderea la jumatate din media pietei, castigand astfel cota de piata”, a spus Maurice Levy, presedinte si CEO al Publicis Groupe.

Publicis estimeaza ca piata de publicitate globala a scazut cu 12-14% in 2009. Afacerile grupului s-au comprimat cu doar 6,5%, ceea ce i-a largit cota de piata. Venitul net al companiei a fost de 403 milioane euro, in scadere cu 9,8% fata de 2008.

“Un control strans al costurilor si servicii cu valoare adaugata sunt cateva dintre motivele pentru care am reusit sa obtinem aceasta margine de profit, care ramane una din cele mai ridicate din piata, in ciuda crizei”, a spus Levy. “Deci nu ar fi o exagerare sa spun ca Publicis a infruntat criza cu bine, controlandu-i impactul negativ asupra profitului si a cresterii, si a luat totodata initiative strategice pentru a profita de revenirea pietei”.

Seful Publicis mai spune ca, dupa ce grupul a investit masiv in zona digitala in ultimii ani, cumparand agentia Razorfish de la Microsoft, obiectivul este obtinerea a 60% din venituri din zona digitala si din pietele emergente.

Afacerile Publicis au scazut cel mai mult in Europa, cu 9,9%, urmate de zona Asia-Pacific (7,7%), America de Nord (4,2%), Africa si Orientul Mijlociu (4%) si America Latina (0,6%).

Incepand din vara lui 2009, afacerile Publicis au inceput sa creasca, tendinta ce a continuat pana in ianuarie 2010, mentioneaza Levy. Obiectivul companiei este sa revina pe crestere anul acesta.

In Romania, grupul Publicis controleaza agentiile Saatchi&Saatchi, Zeniith Media, Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest, Publicis si Optimedia.