“Cand am localizat Cartoon Network, ratingurile au crescut considerabil. Stiu ca parintii au aceasta nostalgie ca cei mici sa invete limba engleza de la televizor. Dar copiii se plictisesc, vor sa fie distrati cand se intorc de la scoala. Nu se uitau la noi la fel de mult inainte pentru ca acum chiar ne inteleg. Copiii faceau zapping pe Cartoon Network, acum raman”, a spus Moriarty.

Potrivit acesteia, Cartoon Network este disponibil si in limba engleza, prin pachetele digitale ale operatorilor RCS&RDS, Romtelecom si UPC.

Cartoon Network este cel mai urmarit post TV pentru copii, in Romania, cu o cota de piata de 40% si un reach de 73% pe intervalul de varsta 4-15 ani. Emite cel mai urmarit program pentru copii, Total Drama Island.

Compania-mama a Cartoon Network, Turner Broadcasting System, mai detine in Romania canalele Boomerang si TCM (seara, dupa incheierea programului Cartoon Network). Operatiunile sunt conduse, in cea mai mare parte, de la biroul din Londra. Turner Broadcasting are un birou si la Bucuresti, format din trei oameni: un manager si un asistent pe distributie si un PR executive.

Incepand din 2008, Cartoon Network vinde spatiu publicitar prin regia Cable Direct, parte din grupul Centrade. Boomerang si TCM nu vand deocamdata publicitate. Veniturile Cartoon Network au fost, in 2009, cu aproximativ 30% mai mici decat estimarile, potrivit lui Moriarty. “Cand am facut bugetul pentru 2009 ne-am gandit ca va fi un an dificil, dar nu atat de dificil precum a fost. A contat si devalorizarea monedelor din estul Europei. Banii de publicitate erau acolo, dar daca ii transformai in euro sau dolari, valoarea devenea mai mica”.

TNT, pe lista de lansari in Romania


Turner Broadcasting urmareste sa se dezvolte in regiune, prin achizitii si lansari de noi canale. In Romania, postul de filme TNT este primul pe lista de potentiale lansari. “Este unul dintre canalele noastre flagship, care merge foarte bine in Vest. Mi-ar placea, de asemenea, sa localizez Boomerang. Mi-ar placea sa fac multe lucruri pe aceasta piata. Cand si daca, totul depinde de piata - cat de repede isi va reveni, cat de repede vom simti cerere din partea telespectatorilor”, a spus Moriarty.

CNN, cel mai cunoscut brand al Turner Broadcasting, are insa sanse scazute sa-si extinda prezenta in Europa Centrala si de Est. Compania opereaza CNN Turk, un joint-venture cu grupul turc de media Dogan (prezent si in Romania prin Kanal D). Cu cativa ani in urma, a fost lansat si site-ul cnn.dk, pentru piata din Danemarca, insa a fost inchis deoarece nu putea sa se autosustina financiar.

“Daca nu s-a putut sustine financiar intr-o piata cu un interes foarte mare pentru stiri, nu stiu cum s-ar putea sustine pe o piata ca Europa de Est”, a spus sefa Turner Broadcasting. “Aici sunt multe canale locale, aveti Antena 3, Realitatea TV. Fiecare piata are propriile canale de stiri. Nu sunt sigura ca exista apetit pentru o alta statie locala de stiri, care sa fie de fapt una internationala”.

Alte obiective ale Turner Broadcasting in Romania sunt lansarea unei linii de jucarii cu personaje Cartoon Network, difuzarea de serii noi din cele mai urmarite seriale animate (Ben 10, Bakugani, Secret Saturdays), precum si organizarea de evenimente in diferite orase din tara.