Orange este unul dintre cei mai mari investitori in publicitatea online, compania marindu-si anul trecut cu circa 60% bugetul pentru promovarea pe Internet.

In general, bugetele pe online ale companiilor reprezinta in jur de 2-3% din bugetul de marketing, iar cei care investesc mai mult pot ajunge la o pondere de aproximativ 5-7%. Tendinta este demonstrata mai ales de dimensiunea pietei de publicitate online, care anul trecut era estimata sa ajunga la 13 milioane de euro din totalul de 347 milioane de euro preconizat pentru 2009, potrivit agentiei Initiative Media.

"Domeniul online a devenit strategic pentru Orange Romania. Ne dorim sa devenim un jucator important in online-ul romanesc, iar parteneriatul cu IAB este inca o modalitate prin care ne implicam in comunitatea online si prin care ne reafirmam intentiile de a contribui la dezvoltarea industriei online romanesti", a declarat intr-un comunicat de presa Andreea Belenes, managerul diviziei de online din cadrul Orange Romania.

Prin acest parteneriat, operatorul telecom va avea acces la studiile derulate de IAB in Romania si la nivel european, va beneficia de reducerile oferite de IAB Romania la evenimente ale industriei nationale si internationale, se va putea implica in activitatile industriei si va putea candida la pozitii de conducere in cadrul Asociatiei din Romania sau din Europa.

“Este un semn de maturitate a pietei ca un mare operator de telecom, reprezentant al industriei care a avut in prima parte a anului trecut cel mai mare volum de publicitate online, si in acelasi timp o companie foarte activa online, vrea sa contribuie la cresterea acestei industrii”, a declarat Cristi Petriceanu, presedinte al IAB Romania.

Pe de alta parte, IAB Romania devine partener al evenimentului Online MeetUp, organizat de Orange, in cadrul caruia specialisti straini discuta cu reprezentantii industriei online locale pe teme de marketing online.

Operatorul telecom investeste tot mai mult in online deoarece France Telecom, actionarul principal al Orange Romania, isi doreste ca pana in 2012 vanzarile pe Internet sa reprezinte 20% din veniturile grupului. Vezi si Belenes, Orange: Suntem primii din grup care am depasit targetul impus pe online pe 2009

De curand, Thierry Millet, CEO al Orange Romania, a anuntat ca in 2009 in jur de 5% din veniturile lunare ale operatorului au fost reprezentate de vanzarile online. In 2009, Orange a ajuns la venituri de 1,055 miliarde de euro si aproape 11 milioane de utilizatori.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste agentii de publicitate si publisheri autohtoni. Este o asociatie profesionala care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.








Belenes, Orange: Suntem primii din grup care am depasit targetul impus pe online pe 2009

Belenes, Orange: Suntem primii din grup care am depasit targetul...