Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie de pe piata locala, a inregistrat afaceri cu 19,5% mai mici in 2009, pana la 1,055 miliarde euro, dar a avut un obiectiv clar: acela de a readuce pe crestere baza de clienti, dupa o scadere de 1,1% in numarul acestora in primul trimestru al anului trecut.
"Anul trecut am avut un obiectiv clar, acela de a readuce pe crestere baza de clienti, dupa o scadere in primul trimestru al anului. Faptul ca am reusit sa obtinem o rata anuala de crestere de 6,2%, comparativa cu cea din exercitiul financiar anterior, cand economia nu resimtea efectele recesiunii mondiale, este o realizare de care suntem foarte multumiti", a declarat pentru Wall-Street Thierry Millet (foto), CEO-ul Orange Romania.

Astfel, comparativ cu decembrie 2008, compania a inregistrat la sfarsitul anului trecut aproape 10,95 milioane de clienti.

"Cresterea numarului de clienti cu 300.000 in ultimul trimestru al anului este rezultatul ofertelor pe care le-am lansat in ultima perioada. Acestea au atras un numarul semnificativ de clienti inclusiv de la competitori", a explicat Millet.

Din octombrie 2008 si pana la inceputul lunii ianuarie a acestui an, 132.644 dintre romani si-au portat numarul intr-o alta retea de telefonie mobila, Cosmote fiind liderul portarilor, cu 47.283 de clienti care au ales serviciile companiei, urmat indeaproape de Vodafone, al doilea operator de telefonie din Romania, cu 44.279 de numere portate si de Orange, cu 38.763 de portari.

Printre ofertele Orange cu cel mai mare succes se numara noile abonamente segmentate in functie de nevoile specifice ale clientilor (Delfin, Pantera, Fluture si Pinguin), oferta de smartphone-uri, inclusiv iPhone, la tarife accesibile pentru toti utilizatorii, ofertele disponibile exclusiv online si promotiile pentru clientii PrePay.

"Inovatia este modalitatea prin care vom continua sa indeplinim si sa depasim asteptarile clientilor nostri. In aceasta abordare se inscrie decizia de a continua sa lansam oferte cat mai segmentate pentru diferite grupuri de utilizatori si comunitati. Doua proiecte in acest sens sunt deja lansate pe piata: oferta PrePay Suporter, pentru iubitorii fotbalului romanesc si oferta dedicata comunitatii de reprezentanti Avon", spune seful reprezentantei locale a companiei detinuta de grupul France Telecom.

Numarul de clienti de Internet mobil ai operatorului s-a majorat cu 62%, pana la 2.708.000, iar venitul mediu anual pe utilizator a fost de 92 de euro.

"Performanta companiei este in conformitate cu planurile noastre intr-un an in care intreg mediul economic a resimtit acut efectele crizei economice. Desi consumul in retea a crescut gratie ofertelor competitive lansate pe piata, nivelul veniturilor a continuat sa reflecte impactul reglementarilor, scaderea tarifelor si evolutia cursului valutar comparativ cu anul precedent", a precizat Thierry Millet.

Totodata, el a completat ca rezultatele obtinute de companie anul precedent indica faptul ca strategia urmata a fost cea castigatoare. "Am avut tinte foarte ambitioase pentru 2009 si le-am atins."

De asemenea, depasirea, in ciuda impactului factorilor externi, a pragului de 1 miliard euro in ceea ce priveste veniturile totale obtinute "a constituit o performanta".

Evolutia veniturilor si a numarului de clienti Orange

Venituri (mld. euro) Numar clienti (mil.)
2006
1,083 8,043
2007
1,234 9,813
2008
1,310 10,355
2009
1,055 10,95
In zona Europei Centrale declinul a fost mare, in parte din cauza deteriorarii mediului economic din Romania si, intr-o masura mai mica, din Slovacia.

Evolutie moderat pozitiva din a doua jumatate a anului

In 2010, compania se asteapta ca piata sa se stabilizeze, iar veniturile companiei sa nu mai intregistreze scaderi pe baza comparativa. "O evolutie moderat pozitiva o asteptam in special in partea a doua a anului. In plus, ne propunem sa continuam sa fim lideri in privinta numarului de clienti, atat la nivel total, cat si pe fiecare segment in parte", a afirmat seful Orange in Romania.

In acest sens, compania se va concentra pe serviciile furnizate, cu o atentie speciala pe urmarirea perceptiei clientilor fata de brandul Orange.

Un punct important in strategia acestui an este dezvoltarea retelei de date mobile si date fixe.

"Vom investi in extinderea acoperirii retelei de date mobile si in cresterea vitezelor de acces pentru clientii nostri. In ceea ce priveste datele fixe, asteptam ca autoritatea de reglementare sa decida pentru o reglementare mai eficienta a accesului la bucla locala, care sa stimuleze competitia si sa incurajeze investiile operatorilor", a mentionat reprezentantul companiei de telefonie mobila.

Cititi aici mai multe despre planurile si prioritatile companiilor de telefonie mobila in 2010
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri