Peste 400 de milioane de persoane utilizeaza Facebook, iar in fiecare zi pe reteaua de microblogging Twitter sunt scrise in jur de 50 milioane de mesaje (tweets), site-ul lansat in 2006 trecand recent pragul de 10 miliarde de astfel de mesaje ce nu contin mai mult de 140 de caractere.

Toate aceste milioane de utilizatori considera tehnologia ca pe un mijloc prin care pot comunica ceea ce fac, ce gandesc, ce le place sau ce detesta.

Cum ajuta insa retelele sociale si comunicarea in timp real businessurile retailerilor si comertul electronic?

“De exemplu, in cazul in care un retailer observa pe o retea sociala o discutie in care este admirat ceea ce poarta o celebritate, poate expune imediat acea haina pe pagina de start a site-ului sau, iar apoi poate realiza campanii targetate pentru cei interesati de acea vedeta ori de lifesyle. Astfel, isi maximizeaza posibilitatea de a castiga noi venituri si va oferi continut relevant consumatorilor sai”, a explicat David Carr (foto), director de strategie digitala al agentiei britanice Chemistry Group in cadrul evenimentului Orange Online MeetUp.

Managerul a vorbit despre ceea ce inseamna Internetul in timp real, el declarand ca acesta este de doua tipuri: now (acum) si live.

Internetul “now” se refera la relatiile dintre utilizatori si branduri/companii bazate pe schimbul de informatii, in timp ce internetul “live” pune accentul pe implicarea unui utilizator si pe experienta digitala a acestuia cu o anumita marca.

Cu toate ca Internetul in timp real pare sa devina foarte important avand in vedere ca Google, compania care detine cel mai important motor de cautare din lume, si Microsoft, prin serviciul de cautare Bing, au integrat Twitter in serviciile lor, acelasi lucru fiind facut si de Yahoo in urma cu doua saptamani, inca nu exista o metoda prin care sa se masoare veniturile pe care le aduce acest tip de web, dupa cum declara un oficial al Google.

Desi inca nu putem spune exact ce vanzari putem avea datorita folosirii Twitter ori a unei alte retele sociale, Carr ofera alte cateva exemple de metode prin care companiile pot atrage noi clienti.

Reprezentantii unui retailer pot schimba in timp real un anumit pret in functie de reactii sau pot scrie cand lanseaza un nou produs. Totodata au posibilitatea sa anunte o promotie, dar care este valabila pentru o scurta perioada de timp, astfel incat sa se creeze o legatura intre utilizatorul unei retele sociale si companie.

Comunicarea devine foarte importanta atunci cand ne facem cumparaturile si acest lucru este reflectat si in studii.

Astfel, 9% dintre internautii din intreaga lume isi trimit SMS-uri cand achizitioneaza un produs, 34% dintre ei au urmarit comentariile de pe un site specializat de opinii, iar 62% dintre utilizatorii britanici de Internet se uita pe conversatiile online inainte de a-si cheltui banii.

Un alt lucru care ar putea fi folosit de catre companii sunt serviciile de relatii cu clientii in cadrul retelelor sociale. In acest mod, oficialii firmelor ar putea comunica mai rapid cu consumatorii pentru a le afla nemultumirile, iar pe de alta parte potentialii clienti vor considera aceste companii mai prietenoase.

Nici “Internetul live” care se bazeaza pe experienta utilizatorilor cu un anumit brand nu este mai putin important in vanzari daca luam in considerare ca 66,3% dintre internautii britanici au spus ca o experienta digitala le schimba parerea despre o marca, 97,1% sunt influentati la cumparaturi de acestea, iar 24% dintre ei au produs continut digital pentru a participa la un concurs, mai arata datele prezentate de oficialul agentiei de comunicare britanice.

Twitter a ajuns la 10 miliarde de mesaje trimise

Twitter a ajuns la 10 miliarde de mesaje trimise