De exemplu, editorii revistei Time, care va lansa un nou numar in aceasta saptamana sunt nerabdatori sa afle cum va fi primita aplicatia disponibila pe iPad de primii cumparatori ai tabletei Apple.

Pregatirea editiei a durat mai mult decat o saptamana obisnuita de munca. "L-am numit Proiectul Noah, iar echipa noastra de specialisti IT l-a dezvoltat intr-o luna de zile", a declarat Josh Quittner, editor Time.

New York Times a numit iPad-ul "tableta lui Iisus" dupa ce lansarea acestuia a fost programata pentru duminica Pastelui, insa analistii sustin ca va fi nevoie de mai multe luni pentru a afla daca terminalul Apple va reprezenta salvarea financiara a publisherilor.

Apple a permis doar catorva publisheri, printre care New York Times si Wall Street Journal sa lucreze cu terminalul si din acest motiv vor fi doar cateva aplicatii media pentru tableta ce va fi lansata in acesta saptamana.

Aplicatiile actuale prezinta o varietate de modele de afaceri si inseamna ca exista un acord intre publisheri despre cum sa exploateze categoria de terminale mobile care va ajuta la schimbarea de taxare a continutului.

Time va oferi aparitia printata din Statele Unite cu fotografii suplimentare, clipuri, continut international si actualizari de pe site-ul Time.com. Revista Esquire a publisherului Hearst ar putea fi vanduta pentru un pret de 2,99 dolari pe iPad, un pret cu doi dolari mai mic decat pentru editia printata a revistei.

The Wall Street Journal va percepe o taxa lunara de 17,99 dolari pentru aplicatiile iPad, comparativ cu abonamentul saptamanal de 1,99 dolari pentru editia printata. Aplicatia Financial Times, care va fi lansata in Europa si Statele Unite la sfarsitul lunii aprilie, va fi descarcata gratuit, dar va avea un model de plata asemanator cu cel existent pe site-ul FT.com.

Time a semnat deja cu sase companii pentru publicitate printre care Fidelity, Unilever, Toyota si Korean Air fiecare platind aproximativ 200.000 de dolari pentru publicitatea in primele opt editii din iPad. Aplicatia pentru Wall Street Journal va fi lansata cu sase companii de publicitate care au platit aproximativ 400.000 dolari pentru primele patru luni.

Publicitarii obisnuiau sa plateasca in functie de numarul de accesarii a reclamei online sau in functie de tirajul publicatiei. Nimeni nu stie cat de popular va fi iPad. Au fost facute aproximativ 200.000 de comenzi, anunta compania de cercetare Piper Jaffray. Insa chiar daca se presupune ca o singura aplicatie este aproape prezenta pe iPad, aceasta este doar o parte din audienta pe care o companie de publicitate vrea sa o obtina.

Pana in prezent, aplicatiile iPhone pentru citirea publicatiilor au fost descarcate de peste 850.000 de ori, insa analistii din industrie se asteapta ca executivii de top ai companiilor sa inlocuiasca laptop-ul cu iPad-ul.

In pofida cererii foarte mari, anumiti publisheri sunt inca rezervati. Majoritatea sunt ingrijorati fie de modul in care Apple va furniza datele fie la incompatibilitatea iPad cu programul Flash de la Adobe.