Piata romaneasca de publicitate a scazut anul trecut cu 38%, pana la 347 milioane euro, potrivit anuarului Media Fact Book. Scaderea mai atenuata resimtita de The Group s-a datorat, potrivt Mihaelei Nicola, unui numar considerabil de clienti adaugati anul trecut in portofoliu, printre care: Avon, Disney, Cosmote, Henkel, Hochland, Ikea, Milupa, Terapia si Wizz Air.

“Adaugarea clientilor a compensat faptul ca bugetele, in ansamblu, au fost diminuate. Am fost, desigur, si foarte atenti la cheltuieli”, a spus Nicola.

Dintre cele 15 companii de comunicare din grup, cel mai mult au crescut, procentual, agentiile de PR si de media, precizeaza Nicola. Pe partea de PR, grupul e reprezentat de agentia Nicola Porter Novelli, iar pe partea de media activeaza agentiile Media Investment, House of Media si New Media.

Per total, grupul a inregistrat profit, insa CEO-ul nu mentioneaza cifra exacta. In 2008, The Group a obtinut cele mai mari rulaje de pe piata romaneasca de publicitate, cu o cifra de afaceri de peste 100 milioane euro.

The Group are in prezent 160 de angajati, numar care a scazut in ultimul an, “in armonie cu intreaga piata”. “Din doi profesionisti am pastrat unul si jumatate, ca sa zic asa. Respectiv pe cel exceptional si jumatate din cel foarte bun. In privinta angajatilor, am mai renuntat la capricii si la slabiciuni, la oameni pe care ii aveam din ratiuni afective. Atunci cand te uiti cu lupa si masori efectiv rigoarea dispar ingredientele emotionale”, a spus sefa The Group.

Pentru anul acesta, holdingul isi propune sa-si creasca in continuare cota de piata si sa se dezvolte prin achizitii sau prin lansarea de start-up-uri. Anul trecut, The Group a cumparat 51% din agentia de field marketing BrandsOn, iar in prezent managerii “scaneaza” si alte companii din domenii ale comunicarii in care grupul este mai slab reprezentat sau in care ar putea sa-si adauge noi echipe.

Cat despre inceputul acestui an, Mihaela Nicola spune ca piata resimte un reviriment. “Primele trei luni au fost mai active decat perioada similara a anului trecut. Am fost mai solicitati, s-au intamplat lucruri de la inceputul lui ianuarie: si din perspectiva BTL, si programe de PR, si campanii de creatie, si media – se vede cu ochiul liber pe Internet, la televizor, in presa”.

Din aceasta perspectiva, Nicola estimeaza ca piata de media va creste anul acesta comparativ cu 2009. “In ciuda unei stari emotionale mai precaute la inceputul anului, a fost un trimestru activ. Daca lucrurile raman in continuare pe acest trend, va fi un an greu, dar poate ceva mai senin decat 2009.”

Holdingul de comunicare The Group a fost fondat in 2005 de catre Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola si Bogdan Nicola. In 2008, cele pe atunci 14 agentii ale grupului au cumulat afaceri de 107,4 milioane euro si un profit de 3,1 milioane de euro.

The Group continua achizitiile si cumpara BrandsOn Marketing

The Group continua achizitiile si cumpara BrandsOn Marketing