Reprezentantii celor doua ziare au mutat batalia pe strazi, dupa ce angajatii Times isi vindeau ziarele trecatorilor din fata birourilor News Corp, editorul WSJ, iar la birourile Times, echipe dotate cu tablete iPad de la Apple se aflau in Times Square, incercand sa atraga abonati la editia de iPad a WSJ.

Pentru multi, razboiul dintre cele doua companii pare ireal dupa trei ani dificili pentru ziarele americane, in care publicitatea a scazut cu 43%, iar publisherii Chicago Tribune si Philadelphia Inquirer au intrat in faliment, iar mai multe ziare au fost inchise.

Scena din Manhattan poate fi doar inceputul unei batalii la nivelul intregii natiuni pentru castigarea cititorilor din editiile printate.

Executivii Dow Jones, divizie a News Corp care detine WSJ, vor sa lanseze editii asemanatoare celei din New York in regiuni ca Denver, Detroit, Seattle, Los Angeles si Chicago, orase ale caror ziare locale se confrunta cu datorii importante si un declin al publicitatii. Discutiile din cadrul Dow Jones, care au inclus si posibila inchiderea a editiei europene, au fost prezentate dupa ce executivii nu au reusit sa gaseasca o abordare profitabila.

Les Hinton, directorul executiv al Dow Jones, a declarat in urma cu o saptamana ca va explora o extindere regionala de amploare daca proiectul din New York se dovedeste un succes.

News Corp a anuntat ca sustine editia din New York a WSJ cu investitii de aproximativ 30 milioane dolari, in urmatorii doi ani. Potrivit declaratiilor a doi fosti angajati Wall Street Journal, publicatia a avut pierderi de 80 milioane dolari in ultimul an, desi Dow Jones sustine ca WSJ in prezent este profitabil.

Scott Heekin-Canedy, presedintele grupului New York Times, a declarat ca nu se va lasa prins in mirajul de a deveni doar un ziar local. "Avem o viziune de ansamblu si nu vom patrunde in orice piata", a declarat acesta.

Potrivit unui fost angajat News Corp, urmatorul front de batalie dintre cei doi publisheri va fi statul California, zona unde cele doua ziare detin sectiuni mici.

Chiar daca executivii News Corp ofera reduceri importante pentru a atrage companiile de publicitate, Times insista sa nu se implice in razboiul preturilor. Totusi batalia ar putea pune presiune pe o industrie care da semne de recuperare. New York Times a revenit pe profit in al doilea trimestru, in pofida declinului de 12% in publicitatea din editia printata. WSJ ar putea inregistra o crestere de 25% in publicitatea din print, pentru aceeasi perioada.

James Robinson, directorul executiv al Times, a declarat ca este pregatit de lupta si ca nu va sta departe de competitie.

De asemenea, New York Times poarta discutii de a lansa editii regionale in cinci piete americane pentru a contraataca lansarea versiunii Wall Street Journal pentru statul din care provine.

Compania poarta discutii cu alte ziare despre parteneriate prin care NYT ar putea suplimenta paginile ziarelor locale, a declarat Scott Heekin-Canedy, presedintele grupului New York Times.

Obiectivul este de a localiza versiuni in mai mult de 15 piete, a declarat Heekin-Canedy. "Limita este de 10 dintre aceste 15 piete la care ne gandim avand in vedere declinul ziarelor locale. Acum purtam discutii active in cinci piete", a declarat Heekin-Canedy.

Publisherul, care mai detine Boston Globe, are deja editii locale in San Francisco si Chicago, care inseamna doua pagini de continut local cu aparitie saptamanala si a incheiat acorduri cu organizatii de stiri non-profit. Times a mai anuntat ca nu vede editiile locale ca pe o amenintare. "Cercetarile noastre releva ca nu suntem un inlocuitor al ziarelor locale", a anuntat presedintele Times.

Murdoch ataca New York Times prin reduceri la publicitate de 80%

Murdoch ataca New York Times prin reduceri la publicitate de 80%