Anul trecut, mediul digital a generat 27% din veniturile totale ale grupului. Pentru a obtine cresterea de 6 puncte procentuale, Sorrell mizeaza pe achizitii de noi business-uri in domeniu. Simpla reorientare spre digital a agentiilor existente aduce o crestere de numai un punct procentual pe an, iar tinta de 33% ar putea fi atinsa astfel abia in 2015.

Intrebat de analistii de la City cat a investit in achizitii in domeniul digital in ultimii 10 ani, Sorrell a “presupus” ca e vorba de o suma de circa un miliard de dolari. In 2009, grupul WPP a obtinut venituri de 15 miliarde dolari si rulaje de 67 miliarde dolari.

Planurile in zona digitala ale lui Martin Sorrell includ si investitii in tehnologie. Potrivit acestuia, 40 din clientii importanti ai grupului de comunicare, inclusiv Ford si Dell, beneficiaza de servicii licentiate de “live dashboard” din partea grupului. Acestea combina serviciile de analiza si cumparare de spatiu media ale GroupM – entitatea care reuneste principalele agentii de media ale WPP – uneltele de cercetare ale Kantar, dar si informatii nepatentate, din zone precum continutul din social media, web analytics si date CRM.

“Daca ne uitam in directia spre care se indreapta marketingul, acesta este cu adevarat viitorul si asta ar trebui sa ceara clientii”, a spus Mark Read, directorul de strategie al WPP.

Read a adaugat ca WPP dezvolta in prezent un parteneriat in domeniul tehnologic cu Facebook, numit Co-Lab, prin care cinci dintre clientii cheie ai WPP vor beneficia de integrarea retelei de publicitate 24/7 Real Media si a API-ului Facebook.

Sorrell a mentionat ca, pe langa dezvoltarea de software pentru “dashboard”, adresat directorilor de marketing ai companiilor-client, a vazut oportunitatea de a oferi servicii pe baza datelor obtinute unui alt tip de client, si anume directorului tehnic.

“Este o oportunitate, dar ca toate oportunitatile, daca nu te uiti la ea devine o amenintare”, a mai spus seful WPP.