“Annus horribilis”. Asa a caracterizat anul 2009 Marius Hagger (foto), directorul general Ringier Romania, in cadrul conferintei anuale a companiei, la care au mai participat Michael Ringier – presedinte si publisher al Ringier Group, Christian Unger – CEO si Marco Castellaneta - Director Corporate Communications.

“Suntem cu totii in viata, dar am cazut de pe un munte foarte mare. Valoarea pietei de publicitate a ajuns la nivelul anilor 2002-2003. Dar atunci eram pe profit, acum nu mai suntem”, a spus Hagger.

In 2009, Ringier Romania a operat taieri de costuri incepand din luna februarie, cand a inchis cotidianul gratuit Compact si a concediat o parte din echipa editoriala de la Evenimentul zilei. In acelasi an, compania si-a lansat o divizie de online si o tipografie, Ringier Print. La inceputul acestui an, Ringier a vandut publicatiile Evenimentul zilei si Capital lui Bobby Paunescu si a inchis revista Diva, din ratiuni financiare. Portofoliul companiei se bazeaza in prezent pe tabloidul Libertatea si pe revista Unica.

Pierderile cele mai mari in 2009 au fost produse de ziarele Evenimentul zilei si Libertatea, a declarat, indirect, Marius Hagger. “Daca in fiecare zi produci un ziar cu tiraj foarte mare, cu foarte putina publicitate, e clar ca pierderile sunt mai mari decat la o revista”.

Tot anul trecut, Ringier a pierdut prima pozitie din punct de vedere al tirajului vandut in favoarea Adevarul Holding. Astfel, trustului lui Dinu Patriciu i-a revenit o cota de piata de 34%, in timp ce Ringier a avut cu zece puncte procentuale mai putin.

In 2010, compania va incerca sa rentabilizeze tipografia Ringier Print, care tipareste in prezent ziarele Evenimentul zilei, Libertatea si Capital si va tipari in curand si Gazeta Sporturilor. O alta prioritate este mediul online, care a generat “prea putine procente” din veniturile totale, in 2009, potrivit lui Hagger. La nivel global, 9% din veniturile grupului Ringier provin din mediul digital.

La nivel de grup, Ringier a raportat afaceri de 907 milioane euro in 2009, in scadere fata de cele 1,07 miliarde euro din anul precedent. Profitul net dupa impozitare a fost de 12 milioane euro, in scadere cu 72%.

“Scaderile cifrei de afaceri totale se datoreaza in mare parte scaderilor din Romania. Fara Romania, in blocul european central situatia ar fi fost relativ stabila”, a spus Christian Unger (foto dreapta), CEO Ringier Group. Potrivit acestuia, grupul Ringier a reusit sa iasa pe profit in 2009, in ciuda scaderii cifrei de afaceri, deoarece a redus 13,4% din costuri, in toate domeniile.

Cat despre parteneriatul pe care Ringier l-a incheiat recent cu grupul de presa Axel Springer pentru pietele din Europa de Est, parteneriat din care Romania a fost exclusa, Unger a spus ca intentioneaza sa integreze si operatiunile romanesti. “Axel Springer are aici o cota parte din Edipresse, trebuie sa vorbim cu ei, cum poate arata o colaborare intre cele doua parti. Insa credem ca va fi inclusa si Romania in acest joint venture.”

“In anii de criza 2009 si 2010 fiecare vorbeste cu fiecare despre absolut orice”, a spus Unger, intrebat daca a purtat discutii pentru vanzarea diviziei de print a Ringier Romania. “O vanzare nu e planificata. In 2009 am verificat toate optiunile, suntem multumiti cu ceea ce avem”.

Cat despre participatia in postul de televiziune Kanal D, lansat printr-un joint venture cu grupul Dogan, Unger a mentionat ca focusul principal al Ringier Romania sunt ziarele si revistele. Pe moment, Ringier isi va pastra angajamentul cu Kanal D, care nu reprezinta insa un “punct strategic”.

Chiar si daca ar primi o oferta corecta, Ringier nu si-ar vinde divizia de print din Romania, a precizat Unger. “Vrem sa ramanem activi in Romania cu operatiunile pe care le avem acum. Suntem prea slabi in domeniul digital, facem prea putini bani de aici. Ne gandim la achizitii, in special in 2011”.

Ce spune Bobby Paunescu despre preluarea EvZ si Capital

Ce spune Bobby Paunescu despre preluarea EvZ si Capital