CEO si redactor sef al publicatiei The Business Insider, Henry Blodget este un fost analist de top de pe Wall Street, in prezent fiind, printre altele, gazda Yahoo TechTicker, o productie video a Yahoo Finance, urmarita de cateva milioane de oameni in fiecare luna.

In perioada 1994-2001, Blodget a lucrat in cadrul Prudential Securities, Oppenheimer&Co., si Merrill Lynch. A fost desemnat cel mai important analist de pe Wall Street pe segmentul online si e-commerce de catre Institutional Investor si Greenwich Associates.

Nascut in New York, Henry Blodget a absolvit cursurile universitatii Yale.

Blodget detine actiuni in cadrul unor companii precum Yahoo, eBay, Baidu, Amazon, Spark Networks, Microsoft, Merrill Lynch, Gartner Group, Time Warner. Ofera consultanta pentru companii precum Schmap Ltd. (Hong Kong), PopRule, and Turtlejob (Marea Britanie).

The Business Insider este o publicatie online de business, lansata in februarie 2009, un brand umbrela pentru Silicon Alley Insider (lansat in mai 2007) si Clusterstock (martie 2008). Site-ul ofera informatii din domenii de activitate diferite - Silicon Alley Insider (mediul digital), Clusterstock (Wall Street), Money Game (economie), The Wire (media) si The War Room (strategie de business).

The Business Insider atrage lunar aproximativ 4 mil. vizitatori unici si 40 mil. afisari.

Wall-Street: Cum au aratat primele 6 luni pentru media online? Ce trenduri pot fi observate?
Henry Blodget:
S-a putut observa o revenire puternica in display advertising incepand cu vara trecuta, dupa ce economia a oferit primele semne de insanatosire. Insa ritmul de crestere a fost temperat de atunci si pana in prezent. Nu exploziv, ci temperat.

Wall-Street: Putem vorbi de un climat mult mai dificil pentru publicitatea online comparativ cu aceeasi perioada din 2009? Cum comentati?
Henry Blodget:
Primii doi ani dupa 2000 au fost mult mai dificili. Atunci industria online s-a contractat cu 25% si multe companii au dat faliment. Anul trecut publicitatea online a scazut cu cateva procente, insa nu se compara cu nivelul din 2001-2002. Veniturile atrase de online vor incepe sa creasca in acest an.

Wall-Street: In Romania presa scrisa a fost puternic afectata de recesiune, foarte multi publisheri fiind nevoiti fie sa inchida unele publicatii, fie sa mute continutul in mediul online. Cum vedeti aceasta tranzitie din print catre online? Reprezinta un colac de salvare sau un pericol pentru brand?
Henry Blodget:
Ne confruntam cu aceeasi situatie si in SUA. Ziarele si revistele au fost decimate. Multe dintre ele au fost inchise sau s-au transformat in publicatii exclusiv online. Exista insa o problema cu publicatiile “web only” – reprezinta business-uri total diferite. Publisherii din print se concentreaza pe realizarea unui ziar in fiecare zi, care este distribuit dimineata. Site-urile de stiri online se focuseaza pe crearea de continut pe tot parcursul zilei. Este un lucru dificil si este greu pentru ziare sa fie competitive in ambele cazuri (la fel cum este dificil pentru un site sa publice un ziar de succes). Publicatiile exclusiv online genereaza venituri mai mici, care nu pot sustine un ziar in forma tiparita.

Cred ca exista si supravietuitori in randul ziarelor – Wall Street Journal, New York Times – insa aceste publicatii vor fi nevoite sa isi ajusteze drastic marimea redactiilor.

Wall-Street: Daca nu ar fi fost aceasta criza financiara am fi vorbit la fel de mult despre “puterea si avantajele” online-ului?
Henry Blodget:
Eu cred ca da. Tranzitia dinspre print spre online ar fi avut loc la un moment dat. Tinerii din ziua de azi nu mai citesc ziare – urmaresc stirile online. Ideea de a se abona si a primi in schimb teancuri de hartie li se pare inutila. Fenomenul care a lovit cu adevarat industria de print a fost reorientarea brusca a advertiserilor catre online.

Citeste si:

Wall-Street: Care este opinia dvs. fata de taxarea continutului online?
Henry Blodget:
Mi se pare o idee ingrozitoare. Imi este rusine pentru America. Este o idee creata de oamenii influenti din presa scrisa care se vaita prietenilor lor la fel de puternici din Guvern. Replica politicienilor ar suna astfel: « O, nu! Daca nu salvez acest ziar, nu voi mai avea stiri despre mine si nu voi mai fi reales!» Si astfel apar propuneri aberante ca aceasta. Daca taxarea continutului online va fi adoptata ii va proteja doar pe indivizii bogati care detin ziare si va lovi in sute de site-uri care in acest moment construiesc un nou model de jurnalism.

Wall-Street: Luati in considerare o astfel de masura?
Henry Blodget:
Sper ca toata lumea sa realizeze ca avem in fata o idee inutila si patetica. Cred ca pana la urma vor constientiza acest lucru.

Wall-Street: Poate ajuta in vreun fel taxarea continutului online industria de profil?
Henry Blodget:
Nu. Taxarea continutului online va ajuta doar presa scrisa, nu si cea online. Aceste taxe vor afecta piata online, care acum se bucura de o crestere rapida si care creaza multe locuri de munca. Este pur si simplu o idee conceputa pentru a proteja o industrie invechita care a prosperat pentru o perioada prea lunga.

Wall-Street: Este industria online pregatita pentru un astfel de pas?
Henry Blodget:
Niciodata. Daca ziarele nu sunt capabile sa reziste fara a obtine beneficii din perceperea unor taxe, atunci ar trebui sa le permitem sa moara.

Idei de gazetari si manageri: Un nou model de business pentru ziare?

Idei de gazetari si manageri: Un nou model de business pentru ziare?

Wall-Street: Cum a evoluat publicatia Business Insider in contextul economic actual? Ce afaceri ati raportat in 2009 si 2008? Cum au aratat veniturile din publicitate?
Henry Blodget:
Am avut un an dificil in 2009, insa am reusit sa crestem business-ul de trei ori peste rezultatele raportate in 2008. Estimam ca ne vom dubla afacerile si in acest an. Suntem pe profit.

Wall-Street: 3 sfaturi pentru publisherii online
Henry Blodget:
O afacere bazata pe stiri si informatii online este complet diferita de ziare, reviste sau TV. Pentru a avea succes ai nevoie de un continut diferit. Nu incercati aceeasi abordare in online cu cea din presa scrisa daca doriti sa reusiti.

Pentru a reusi trebuie sa construiti o comunitate online. Trebuie sa atrageti zilnic sute de persoane catre site-ul vostru, utilizatori care vin pentru a vedea ce se intampla, ce este nou. Doar un continut bun nu ajuta.

Vorbim de o afacere foarte grea, foarte competitiva si cu profituri mici. Pentru a avea succes trebuie sa fii foarte puternic sau sa ai si alte surse de venituri in afara de publicitate (ex. abonamentele).

Top 10 lucruri pe care un manager trebuie sa le stie despre publicitatea online

Top 10 lucruri pe care un manager trebuie sa le stie despre...

Wall-Street: 3 conceptii gresite despre media online
Henry Blodget:
Sunt business-uri diferite de media traditionale. Nu vei reusi niciodata daca vei aplica aceeasi reteta ca in print sau TV.