Marco Kind, chief marketing officer la Vodafone, afirma ca multinationalele nu vor mai putea evita criticile venite din partea clientilor in social media, un canal care cere interactiune si sinceritate.
“Corporatiile sunt de regula speriate de critici, de unde si aceasta tendinta de respingere a clientilor nemultimiti, de evitare a unui raspuns la nemultumirile acestora. Nu mai este cazul in social media, care cere interactiune si sinceritate”, afirma Marco Kind (foto), prezent in cadrul evenimentului connect fb, organizat de Evensys.

In opinia sa, o companie ar trebuie sa ignore echipa de relatii publice, care uneori tinde sa devina “schizofrenica” in momentul in care vede comentarii negative in legatura cu un produs sau serviciu care apartine respectivei companii. O greseala capitala ar fi ignorarea sau respingerea unor astfel de comentarii.

Din luna octombrie a anului trecut, operatorul de telefonie mobila Vodafone are o echipa de opt oameni cu ajutorul carora gestioneaza prezenta companiei pe Facebook.

Dupa opt luni echipa este formata in continuare din opt oameni, care apartin mai multor departamente – PR, brand media, online, customer care.

“Am pornit de la zero, fiecare din cei opt oameni neavand experienta in social media. Daca la inceput am setat responsabilitati pentru fiecare membru, pe parcurs am renuntat la acest dialog. Promovez lucrul «la comun», unde fiecare poate veni cu idei proprii pe care apoi le asamblam”, afirma Kind.

Sedintele de strategie au loc in fiecare vineri, timp de o ora.

“Am ales ziua de vineri pentru ca avem parte de o atmosfera mai relaxanta, in tiparul retelelor sociale”, spune Marco Kind.

Potrivit acestuia, Facebook reprezinta o modalitate foarte ieftina de promovare, unde compania poate primi feedback si poate interactiona mai bine cu utilizatorii decat in cazul televiziunii.

“Vremea cand brandurile «tipau» catre consumatori a luat sfarsit. Acum consumatorii decid. In plus, e important sa nu folosim un limbaj corporatist, sa nu le impunem sa creada anumite lucruri si sa le cerem feedback. Consumatorii sunt «brutal» de sinceri in social media decat in cadrul unor sondaje clasice”, crede Marco Kind.

Orange Romania, Cosmote si Romtelecom beneficiaza la randul lor de prezenta in reteaua sociala Facebook.

Cititi si Imi place mult ca piata romaneasca de publicitate e foarte competitiva
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri