“Este foarte dificil in aceasta perioada pentru ca piata a devenit mult mai fragmentata. Sunt mai multe cai de a ajunge la consumatori decat erau inainte, mult mai multe puncte de contact. Vestea buna e ca avem comunicare unu la unu. Vestea proasta e ca avem comunicare unu la unu, deoarece piata e mult mai fragmentata”, a spus Martin Sorrell, intr-un interviu video pentru wsj.com.

Seful celui mai mare grup de comunicare din lume considera ca publicitatea nu mai are abilitatea de a finanta mass-media asa cum o facea inainte si ca marile companii de media vor trebui sa taxeze continutul si sa se bazeze pe abonamente.

“Nu exista suficienta publicitate pentru a finanta toate lucrurile pe care le vedeti la televizor. De ani de zile sunt un mare sustinator al acestei viziuni – ca plata, abonamentele reprezinta o parte esentiala pentru a atinge echilibrul pe piata, in special pe piata new media”, a mai spus Sorrell.

Mass-media in era post-Lehman Brothers, de dupa septembrie 2008, va trebui sa treaca prin trei stadii pentru a supravietui, este de parere publicitarul:

Citeste si:

• Plata. “Consumatorii vor plati pentru continut pe care il pretuiesc. Si mi se pare uluitor ca proprietarii companiilor de media nu au inteles asta pana acum”, spune Sorrell.

• Consolidare. Miscarile recente din mass-media – incercarea News Corp de a cumpara BSkyB, consolidarea companiilor europene Prisa-Mediaset si fuziunile de pe piata de televiziune din Rusia – sunt semne care arata ca mass-media va trebui sa stranga randurile pentru a supravietui.

• Subventionare. “Trebuie sa ne decidem, ca electorat, si guvernele vor trebui sa decida pentru noi daca ele considera ca este important sa subventioneze media”, a spus Sorrell. Tinerele ompanii de new media ajung sa le distruga pe cele consacrate.