Studiul Voice of the Internet User a fost derulat in perioada iunie-iulie 2010, pe 52 de site-uri, pentru a studia impactul publicitatii online si atitudinea utilizatorilor de Internet fata de aceasta.

Printre informatiile analizate in studiu se regasesc:

• Utilizatorii de internet sondati sunt influentati de publicitatea online si in alte moduri decat pentru a da click: fie se informeaza in vederea cumpararii (37% fata de 40% care declara ca au dat click), fie raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu(29,9%)

• Trei sferturi dintre ei (72%) completeaza cu ajutorul internetului informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii si au o intentie mult mai puternica de a achizitiona produsul (37,6% au raspuns ca au cumparat produse in urma cautarii pe internet, ca urmare a unei informari din alte medii)

• Probabilitatea de a cumpara un produs dupa ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetulu creste pentru cei care au cautat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) si in cazul celor care au cautat pe forumuri sau retele sociale mai multe informatii despre produs(44,2%).

Citeste si:

• Intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "Da, pentru a urma link-ul", in timp ce un procent apropiat, 26%, au raspuns "Da, pentru a inchide reclama". In acelasi timp, reclamele catalogate ca "sacaitoare" au obtinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.

"Proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului VIU, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate", a declarat Ionut Oprea, director executiv IAB Romania.

“Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumparare si de cautarea de informatii in vederea cumpararii. Modul in care insa companiile pun la dispozitie informatii despre produsele lor determina reactii diferite. Studiul demonstreaza ca actiunile excesive si intruzive sunt cele mai lipsite de eficienta si cele mai deranjante pentru consumatori” a spus Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp.

Studiul s-a derulat pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB Romania care au participat la studiu, esantionul rezultat fiind de 10.647 persoane. Esantionul a fost aleator iar datele nu au fost ponderate.