Reteaua europeana Scholz&Friends a pasit in Romania cu ajutorul lui Lucian Georgescu. In doi ani, nemtii au posibilitatea de a cumpara un pachet minoritar la firma condusa de veteranul publicitatii romanesti.

La inceputul lui noiembrie, Lucian Georgescu a batut palma cu nemtii de la Scholz&Friends. Nu stim cu ce bere (nemteasca?) a fost sarbatorit evenimentul, dar stim cu certitudine ca, de luna trecuta, reteaua europeana Scholz& Friends a intrat in Romania, fiind reprezentata la Bucuresti de biroul GAV/Scholz&Friends, o companie de publicitate full service. Firma este in fapt atelierul de creatie si marketing cultural gav/balkanski, fondat in 2003 de Lucian Georgescu, dupa ce plecase din fruntea agentiei Graffiti/BBDO. Repozitionat si cu doi asociati, Dan Micu, Managing Partner, si Marius Rosu, Creative Director, atelierul lui Georgescu s-a alaturat retelei Scholz&Friends dupa negocieri care au durat aproape sase luni.

Se poate spune ca GAV si-a asigurat “un puternic spate” european, de origine germana? “Nu cred ca este un “spate”, pentru ca Scholz nu ne va aduce pe tava un colos de media sau niste clienti. Aveam nevoie de niste conexiuni care sa ne ajute sa fim la curent cu tot ce se intampla global si sa putem sa apelam la unele dintre acestea”, declara Lucian Georgescu. La randul sau, Dan Micu precizeaza: “In acest an, ne-am pus intrebarea cum vom putea creste, iar raspunsul a venit firesc: cresterea noastra majora va veni din businessul companiilor romanesti. In aceste conditii, avem nevoie de know-how, de un anumit stil de a face business si de o resursa ca sa ne diferentieze. si de aici a venit dorinta noastra de a face un parteneriat international”.

Citeste si:

In afara folosirii numelui in Romania, parteneriatul cu Scholz inseamna folosirea resurselor retelei, sprijin logistic si de know-how. In cazul unui client adus pe retea in Romania, firma din Romania contribuie cu niste fee-uri pentru coordonarea contului. GAV nu plateste nici o redeventa pentru folosirea numelui Scholz&Friends. Exista si o intelegere potrivit careia nemtii au posibilitatea ca in urmatorii doi ani sa cumpere un pachet minoritar la firma din Romania.

La putin timp dupa ce a plecat de la Graffiti/BBDO, Lucian Georgescu declara pentru Capital ca retelele multinationale sunt sisteme dezumanizante pentru angajatii lor. Aceeasi idee a fost reluata pe larg de Lucian Georgescu in prefata romanului “199.000 lei” de Beigbeder Frederic. La acea vreme, cele doua interventii memorabile au starnit “valuri” in lumea multinationalelor din Romania. Acum, dupa ce a parafat intelegerea cu Scholz, l-am intrebat daca aceasta afacere intra in contradictie cu declaratiile sale.

“Am vorbit si continuu sa vorbesc despre multinationale ca niste sisteme dezumanizante. Atentie, este vorba de sisteme in care esti o simpla rotita! Eu sunt intr-un sistem in care sunt independent. Noi suntem Scholz&Friends Bucuresti, avem niste responsabilitati care tin de business, dar nu voi fi de acord sa-mi chinui oamenii asa cum am fost eu chinuit, sa nu am Dumnezeu si sa renunt la principii morale de dragul banilor. Sunt in publicitate ca sa fac bani, dar nu sunt in publicitate ca sa ma umilesc”, conchide Lucian Georgescu.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22339&shift=1