“In 2009, un buget de top operat de advertiseri pentru publicitate in mall se ridica la circa 17.000 euro. Asta pentru ca anul trecut a luat amploare indoor-ul pe hypermarket-uri, clientii concentrandu-se pe cresterea vanzarilor la raft, per brand. Cel mai mare buget de indoor advertising operat intr-un mall din top trei pe piata locala a fost putin sub 20.000 euro. Bugetele au fost reajustate si redistribuite pe o plansa mai mare de suporturi indoor. De exemplu, daca inainte puneam un buget de, sa zicem, 1.000 euro pe un singur suport, anul acesta acelasi buget l-am repartizat pe 3-4 tipuri de suporturi”, explica Razvan Marincoi (foto).

Printre industriile care au bugetat cele mai mari investitii in publicitatea indoor se numara cosmeticele, bunurile de larg consum, urmate de telecomunicatii, Internet, TV si automotive.

In ceea ce priveste industria de publicitate indoor, Marincoi sustine ca din punct de vedere valoric piata s-a mentinut la nivelul din 2009, cu o marja de +/- 5%. “Singurul lucru care s-a amplificat este ca in prezent companiile sunt mult mai exigente din toate punctele de vedere. Orientarea pe segmentul de indoor se axeaza pe proiecte speciale, pe instrumente inteligente, de multe ori unice”, sustine oficialul Brand Management.

Pentru 2011 acesta preconizeaza o scadere de 5% a investitiilor alocate indoor-ului sau, intr-un scenariu optimist, o stagnare a acestora la nivelul lui 2010.

Cehia – 50% din business-ul Brand Management

Citeste si:

La numai doi ani de la deschiderea unei filiale in Cehia, afacerile Brand Management realizate acolo au ajuns sa detina o pondere de 50% din business-ul total al companiei. “Pentru moment Romania detine suprematia. In prezent, Cehia este piata cea mai profitabila pentru noi, nu Romania, si nici Bulgaria. Cehia, la o populatie pe jumatate din a noastra, are un buget de advertising de 1,2 miliarde euro, dublu fata de Romania”, afirma Marincoi.

Piata de publicitate indoor din Romania este, in opinia reprezentantului Brand Management, “mai experimentata si mai atenta la implementarea proiectelor speciale”, in timp ce Bulgaria este “mult mai deschisa catre inovatie fata de noi, dar mult mai in spate in ceea ce priveste investitiile in campanii sau locatii”, pe cand cehii sunt “extrem de conservatori si pretentiosi, dar cu mult mai dezvoltati din punctul de vedere al locatiilor ca noi”.

Pentru anul viitor, singurul si cel mai important plan al companiei de publicitate este mentinerea si consolidarea pozitiei in fiecare din pietele in care activeaza. “Singurl loc unde Brand Management este in plina dezvoltare este Cehia”, adauga Razvan Marincoi.

In 2009, Brand Management Romania a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 730.000 de euro si un profit de 9.000 de euro, potrivit datelor furnizate de Registrul Comertului.

In cei 5 ani de activitate in Romania, compania a realizat managementul campaniilor indoor pentru clienti precum Nokia, Unilever, Ing Bank si Ing Asigurari de Viata, Nestle, Procter & Gamble, Millenium Bank, Kraft, Nivea, Ursus, BRD, Subaru, Vodafone, Master Card, DHL, Aviva, McDonalds, L’Oreal, Romtelecom, Coty, colaborand cu agentiile de media Carat, Initiative, McCann-Erickson, Mediaedge:cia, Mediacom, Media Direction, Mindshare, Optimedia, Punct Advertising, Starcom, Zenith, United Media.