Alaturi de Zitec, in proiect au investit Founder Collective, institutie condusa de Caterina Fake, co-fondatorul Flickr (cumparat de Yahoo! in 2005), Dr. Neal Baer, producator al serialului ER (Spitalul de Urgenta) si Peter Dolan, fost CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers Squibb si actual membru al Fundatiei „Partnership for a Healty America”.

In dezvoltarea proiectului Zipongo este implicata o echipa Zitec formata din patru programatori la care se adauga designeri si testeri software, iar investitia Zitec in acest proiect este de peste 50.000 de euro pentru 2011, din care jumatate a fost deja exercitata. Zitec detine sub 10% din proiect.

Alex Lapusan (foto), seful companiei romanesti Zitec, a declarat pentru wall-street.ro ca se gandeste “foarte serios” la lansarea proiectului si pe piata locala, in cel mai scurt timp.

Proiectul Zipongo se adreseaza utilizatorilor din intreaga lume care isi doresc un stil de viata echilibrat si adoptarea unei diete sanatoase, conform companiei. Acesta cuprinde doua aplicatii online: Zipongo Healthy Deals si Zipongo zLife precum si variantele lor pentru telefoane mobile, disponibile atat pentru Android, cat si pentru iPhone.

Site de reduceri la alimente sanatoase pentru americani

Zipongo Healthy Deals este un site de reduceri cu produse alimentare sanatoase. Aceasta este disponibil pentru moment doar in zona San Francisco - Silicon Valley - East Bay (California), urmand sa fie extins in mai multe state.

Prin Zipongo.com se pot achizitiona simultan oferte multiple disponibile in lantul de magazine Andronico's.

Citeste si:

„Chiar daca exista foarte multe site-uri cu oferte speciale pentru cumparaturi, Zipongo se diferentiaza puternic deoarece vizeaza strict produse alimentare sanatoase, cu scopul de a le face mai accesibile din punct de vedere al pretului si, impreuna cu celelalte instrumente si integrari, sa imbunatateasca direct sanatatea si forma fizica si psihica a utilizatorilor”, a declarat Alexandru Lapusan, CEO Zitec.

Aplicatia mobila creata de Zitec in cadrul acestui proiect permite achizitionarea de produse direct de pe telefon si utilizarea cupoanelor de reducere in magazin, fara a fi necesara tiparirea acestora.

„Zipongo ajuta la gasirea celor mai gustoase si echilibrate alimente sanatoase, cu economii de peste 50%. De asemenea, Zipongo ofera informatii unice despre alimente, inclusiv atributele nutritionale ale acestora si detalii despre companiile producatoare”, a declarat fondatorul Zipongo, doctorul Jason Langheier.

Pentru primul an de la lansare, reprezentantii Zipongo mizeaza pe atragerea a peste 100.000 de cumparatori din Statele Unite.

Aplicatie pentru urmarirea consumului si aportului de calorii

Zipongo zLife ofera instrumente de urmarire online a consumului de calorii prin activitati fizice, a aportului de calorii si de nutrienti, precum si posibilitatea de integrare cu diverse dispozitive de urmarire a greutatii, a calitatii somnului sau a activitatii zilnice. Aratand cum fiecare aliment influenteaza aportul de fibre, zahar, grasimi saturate, proteine etc., Zipongo a creat o metoda foarte simpla pentru ca utilizatorii din intreaga lume sa se concentreze pe alimentele bune si sa le evite pe cele daunatoare sanatatii.

In viitorul apropiat vor fi lansate noi functionalitati, Zipongo zLife pentru persoanele ce vor sa isi imbunatateasca forma fizica si care au nevoie de ajutor pentru asta. Spre exemplu, acesta va sugera idei de mese sanatoase si planuri de dieta, tinand cont de activitatile zilnice ale fiecarui utilizator, caracteristicile acestuia (preferinte, alergii etc.) si greutatea dorita, magazinele din apropiere si reducerile la produsele sanatoase.

Zipongo nu este singurul start-up american in care compania romaneasca detine o participatie. Zitec s-a implicat si in compania Media Ventures, pentru care a lansat serviciul VideoPublishing.com, in calitate de investitor si dezvoltator, asigurand finantari totale de peste 350.000 de dolari in ultimii trei ani.