In afara Romaniei, cele mai folosite canale de HR sunt Facebook, 76% din respondentii unui studiu spunand ca folosesc aceasta retea pentru a afla informatii despre candidati, Twitter (53%) si LinkedIn (48%). In afara Romaniei, un procentaj covarsitor de oameni de HR folosesc retelele sociale pentru a gasi angajati (91%).

Care sunt principalele motive pentru care angajatii sunt respinsi, din cauza activitatilor pe retele sociale?

Primul motiv este publicarea de informatii neadevarate fata de CV, urmat de o comunicare, in general, defectuoasa. Un al treilea motiv este gasirea de posturi critice la adresa fostului angajator precum si comentarii si poze nepotrivite.

Ce informatii din profil ii fac pe oamenii de HR sa ii angajeze?

In primul rand conteaza o impresie generala buna, urmata de abilitati de comunicare solida. Creativitatea si conformitatea cu CV-ul sunt de asemenea atuuri importante, precum si cultura generala solida, referinte bune. Interesant estem faptul ca premiile si recunoasterile nu conteaza atat de mult.

Citeste si:

Informatiile au fost facute publice in cadrul Legal Issues in Social Media. Madalina Uceanu a oferit de asemenea doua exemple de comentarii pe Facebook care au dus, intr-un caz, la respingerea potentialului angajat si un altul care nu a dus la nicio sanctiune. Comentariul care a dus la respingerea candidatului a fost „Cisco tocmai mi-a oferit un job! Acum trebuie sa aleg intre un portofel gras sau sa calatoresc zilnic pana in San Jose si sa-mi urasc locul de munca”.

Comentariul, care a fost considerat „uman” si a fost trecut cu vederea de management, a fost a unui angajat BMW. „Cei de aici au hotdogs arsi, fasolea nu prea e bine facuta si mancare, in general, ieftina, la un eveniment unde se prezinta de altfel o masina foarte buna! Nu e normal”.

In alte situatii, angajatii sunt respingi daca aduc critici pe Facebook la adresa viitoarei companii sau sefilor.

Ce parere aveti de aceste motive de admitere/respingere? Le considerati corecte? Comentati mai jos.