Pentru a va face o idee despre ce a insemnat industria de plati tip e-payment sau m-payment, la nivelul anului 2010 tranzactiile s-au ridicat la 22,5 miliarde, in timp ce in 2011 a cunoscut o crestere la 28,3 miliarde de dolari, potrivit analistilor.

Privind in perspectiva, analistii din piata se asteapta ca atat platile prin intermediul smartphone-ului cat si cele online sa creasca la nivel global, principalul motiv tinand de tendintele pietei si ale consumatorilor de a se orienta spre dispozitivele mobile si internet in detrimentul cumparaturilor traditionale.

Numarul de plati pe Internet se asteapta sa atinga 31,4 miliarde de dolari in acest an, evolutie sustinuta in ultimii 5 ani de o crestere constanta de cel putin 20%, potrivit Capgemini.

Inovatia si dezvoltarea produselor si serviciilor de plati electronice au condus la atragerea unui numar tot mai mare de clienti care la inceput au privit cu scepticism tenditele dar pe parcurs si-au dat seama de avanatajele acestei modalitati de cumparaturi.

Desi industria creste constant, acest lucru nu o va feri de provocari. Principalul pericol tine de diferitele forme de cumparaturi fara contract. In plus, cum modalitatea de plata prin intermediul smartphone-ului, cunoscuta si sub numele de NFC creste tot mai mult, exista riscul ca si platile propriu-zise online sa aiba de suferit.

Citeste si:

In acelasi raport intocmit de Capgemini, se arata ca platile prin intermediul dispozitivelor mobile au crescut de peste doua ori mai mult decat cele online, raportand o evolutie de 52,7% intre 2009 si 2013, urmand ca in acest an sa atinga si sa depaseasca 17 miliarde de dolari in valoare.

Volumul global de plati non-cash a continuat sa creasca vertiginos in ultimii ani, in ciuda crizei economice in state precum Rusia si China.

Totodata, Polonia si Brazilia sunt alte doua state in care numarul platilor mobile si online a cunoscut o evolutie spectaculoasa.

Te pasioneaza comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.