O parte mai mare a activitatii pe motorul de cautare online al Google vine de pe smartphone-uri si tablete, segment pe care publicitatea este in general mai ieftina decat cea care tinteste utilizatorii de PC-uri, scrie cotidianul Wall Street Journal.

Veniturile pentru primul trimestru, fara divizia Motorola Mobility, incorporata la mijlocul anului trecut, au urcat cu 22% la 12,95 miliarde de dolari, avans similar celui din trimestrul al patrulea. Incluzand si Motorola, veniturile au avansat cu 31%, la 13,97 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Pretul mediu platit de clienti pentru publicitate la click-uri date de utilizatorii de internet a scazut cu 4%, fata de un declin de 6% in trimestrul al patrulea. Scaderea de pret, inregistrata concomitent cu un avans de 20% al numarului de clikuri, a fost cea mai redusa din trimestrul al patrulea din 2011, cand compania a inceput sa inregistreze evolutia negativa.

Citeste si:

"Investitorii sunt mai pozitivi in privinta Google decat in ultimii doi ani, pentru ca sunt mai putin ingrijorati de impactul preturilor la publicitatea pe dispozitive mobile asupra operatiunilor Google", a declarat Mark Mahaney, analist la RBC Capital Markets.

Divizia Motorola Mobility a inregistrat o pierdere operationala de 271 milioane de dolari in primul trimestru, fata de 353 milioane de dolari in ultimele trei luni ale anului trecut si 527 milioane de dolari in trimestrul al treilea. Google incearca sa aduca pe profit Motorola, inclusiv prin concedieri.

Google avea la sfarsitul primului trimestru lichiditati de 50,1 miliarde de dolari, in urcare de la 48 de miliarde de dolari la finele anului trecut.