In clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat in functie de numarul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, European Drinks ocupa locul intai cu un numar de 9.148 de reclame, avand un cost rate card de 30,2 milioane de euro.

Procter&Gamble ocupa pozitia secunda cu 8.471 de reclame difuzate, avand o campanie de promovare mai putin agresiva decat European Drinks.

Pe locul trei in topul celor mai vizibili advertiseri se afla Reckitt Benckiser cu 8.253 de reclame, cu un rate card de 13,1 milioane de euro.

Presa scrisa este utilizata din in ce in ce mai putin pentru promovarea reclamelor, companiile punand accent pe posturile de televiziune si radio. Astfel, in perioada 1-31 martie, 225.382 de reclame au fost difuzate la posturile de televiziune, 41.933 la radio, iar 5.777 in presa scrisa.

Romtelecom, Penny Market si Nivea ocupa primele pozitii in topul celor mai vizibile branduri in publicitate. Astfel, Romtelecom se afla pe primul loc cu 4.193 de reclame, cu un buget alocat de 9,1 milioane de euro, urmat de Penny Market cu 3.963 reclame si un rate card de 7 milioane de euro. Nivea a inregistrat 3.916 de reclame, avand un rate card de 6 milioane euro.

Printre cele mai promovate branduri se numara si Nurofen (3.879), Orange (3.673), voyo.ro (3.150), Adria (3.073).

Citeste si:

Potrivit numarului de reclame inregistrate pe canalele media pe parcursul lunii martie, 2013, sectorul alimentar a numarat 56.884 spoturi. Sectorul farmaceutic ocupa pozitia a doua cu 46.493 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul comert - 31.944 de reclame difuzate.

In cadrul sectorului alimentar, advertaiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt European Drinks, Kraft Foods si Nestle. Cele mai agresive campanii de promovare in sectorul farmaceutic le-au avut Reckitt Benckiser, Biofarm si Health Advisors. Rewe, Lidl si Dante International (eMag), sunt advertiserii cel mai bine promovati la categoria comert.

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 273.092 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 - 31 martie, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale.

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine.