Mecanismul aplicatiei presupune ca utilizatorul sa isi aleaga cauza pe care o sustine si apoi sa inceapa sa dea Vouch, actiune similara ”Check-in-ului”. Ciresele colectate la fiecare Vouch reprezinta moneda aplicatiei, care se transforma ulterior in bani, paritatea fiind de 1 dolar la 10.000 cirese.

In general, utilizatorul colecteaza intre 100 si 5000 de cirese la un singur Vouch, insa exista companii care pot dona mai mult atunci cand oamenii viziteaza locatiile lor. Utilizatorul are libertatea de a schimba cauza oricand, astfel ca poate sustine mai multe organizatii pe parcursul utilizarii aplicatiei.

In Romania, Voucherry are o echipa de 7 oameni, completata si de alti colaboratori, aceasta fiind coordonata de catre Diana Olar, COO Voucherry. Echipa locala include operatiunile de product management, programare si design. Activitatile de vanzari, implementare, juridice, relatii cu ONG-urile, call-centere se realizeaza din inca 4 locatii internationale, situate in SUA, Irlanda, Egipt si Emiratele Arabe. Operatiunile globale si relatiile cu cele peste 3.500 de organizatii non profit internationale sunt de asemenea coordonate din Romania de Diana Olar.

Mai Mult Verde, Unicef, Salvati Copiii, SOS Satele Copiilor sunt doar cateva dintre cele peste 40 de cauze din Romania inscrise deja in aplicatia Vouch!, pentru care consumatorii pot colecta cirese, care se transforma in bani redirectionati automat catre organizatia respectiva. In momentul de fata sunt disponibili peste 100.000 dolari, bani proveniti de la companiile implicate in proiect, precum si din fondurile dezvoltatorului.

“Ne dorim sa devenim cel mai mare contributor catre organizatiile din intreaga lume. La nivel mondial, avem deja peste 900.000 de cauze ce pot fi sustinute prin program. In Romania, vrem sa educam publicul si sa le aratam oamenilor ca pot face fapte bune si ca isi pot aduce propria contributie pentru o lume mai buna fara a scoate bani din buzunar. Stim ca situatia economica este grea pentru majoritatea romanilor, tocmai de aceea le oferim alternativa de a dona folosind o aplicatie gratuita.”, a declarat Diana Olar, COO Voucherry.

Citeste si:

Voucherry nu pastreaza nici un procent din donatiile de la companii, acestea fiind integral alocate cauzelor. Compania percepe o taxa pentru interactiunile utilizatorilor cu platforma si serviciile acesteia sau pentru colectari (sub 1 dolar/colectare).

“Taxa perceputa se bazeaza pe sistemul Pay-Per-Click si este important de mentionat ca utilizatorii aplicatiei nu au si nu vor avea nimic de platit”, conform reprezentantilor din Romania.

In plus, optional, Voucherry pune la dispozitia companiilor instrumente dezvoltate in-house, de tipul aplicatiei de mobil Vouch!, prin care acestea pot interactiona cu sustinatorii cauzelor in locatii fizice si percepe o taxa lunara pentru locatiile promovate prin aplicatie. De asemenea, investitiile pentru dezvoltarea platformei si alte operatiuni au fost suportate de grupul de investitori din SUA.

Aplicatia Vouch! a fost introdusa in varianta Beta in primavara, urmata de o perioada de teste si ajustari pentru imbunatatirea interactiunii cu utilizatorii. Ultima varianta a fost lansata in urma cu aproximativ o luna si momentan sunt in jur de 7000 de instalari pe iOS si Android.

Cauzele inscrise in program sunt sustinute in momentul de fata de aproximativ 1.000.000 de romani donatori sau voluntari, care pot fi implicati in program, prin diverse metode de colectare.