Cea mai mare valoare a comenzii medii a fost, asa cum ne asteptam, in Regiunea Bucuresti-Ilfov, zona in care clientii au platit, in medie, 71,2 euro pentru cumparaturile online.

Tendintele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel national, in functie de cele mai active industrii din mediul online. Datele evidentiaza, pentru prima data in istoria comertului electronic autohton, valoarea medie a comenzii repartizata la nivelul celor 8 regiuni georgrafice din harta propusa pentru regionalizarea Romaniei. In analiza au fost incluse costurile pentru produse si au fost excluse costurile de transport.

In medie, la nivel national, fiecare roman a cheltuit 53,15 euro pentru cumparaturi online

Apetitul romanilor pentru cumparaturile online este in continua crestere, consumatorii preferand achizitiile online pentru anvelope, imbracaminte, incaltaminte, produse electro-IT, carti, articole de bricolaj si produse pe care fiecare cumparator le foloseste pentru propriul hobby.

Dupa Regiunea Bucuresti-Ilfov, pe locul secund in privinta celei mai mari valori pentru comanda medie s-a situat Regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea., zona in care comanda medie a atins pragul de 59,23 euro, devansand cu peste 6 euro media nationala. Pe locul trei in topul celor mai mari comenzi medii la nivel national se situeaza Regiunea de dezvoltare Sud, care inglobeaza judetele Arges, Prahova, Dambovita, Teleorman, Giurgiu, Ialomita si Calarasi, zona in care cumparatorii au platiti, in medie, 56 de euro pentru cumparaturi online.

Retail traditional vs. retail online: recurenta obiceiurilor, dar si surprize

Obiceiurile de consum identificate la nivelul pietei de comert online, care reprezinta 1,3% din retail-ul traditional, se aseamana doar pentru anumite game de produse cu cele din shopping-ul traditional, facut in magazinele clasice si in mall-uri. Analiza releva insa si o serie de surprize greu de anticipat in privinta produselor de bricolaj si fashion.

Citeste si:

In raport de industrie, majoritatea clientilor au preferat sa aloce cei mai multi bani pentru echiparea autovehiculele cu anvelope de iarna. In medie, clientii au cheltuit 277,8 euro pentru fiecare comanda pentru anvelope si au optat pentru produsele premium identificate in magazinele online care opereaza pe platforma ContentSpeed. De asemenea, si produsele specifice din zona electro-IT au avut un real succes, insa clientii s-au orientat cu predilectie catre gamele entry-level, motiv pentru care comanda medie a fost de 96,9 euro.

O surpriza aparte a fost reprezentata de cumpararea produselor pentru casa si gradina. Romanii au platit, in medie, 63,9 euro pentru fiecare comanda plasata, devansand comanda medie pentru imbracaminte si incaltaminte, care a ajuns la 48,3 euro.

De Black Friday, comanda medie este de 10 ori mai mare

Sarbatoarea dedicata vanzarilor, Black Friday, a determinat ca valoarea medie a comenzii sa fie de aproape 10 ori mai mare decat valoarea calculata la nivel national, ajungand in primele 10 minute la 516,85 euro, echivalentul a 2.300 lei.

Pe 22 noiembrie 2013, ContentSpeed anunta ca in primele 60 de minute de Black Friday s-au inregistrat si primele 1.000 de comenzi pe platforma care, raportat la numarul de magazine participante, insemna 125 de comenzi/magazin pentru produsele fashion, electro-IT, carti si echipamente digitale.