O sursa a declarat pentru Techcrunch ca Facebook a platit pentru LiveRail o suma cuprinsa intre 400 si 500 milioane de dolari. LiveRail a inregistrat anul trecut venituri de 100 milioane de dolari, a luat in calcul un IPO, insa actionarii au decis in cele din urma un "mariaj" cu gigantul Facebook.

LiveRail livreaza reclame video pe cele mai mari site-uri din SUA, situandu-se ca numar de reclame livrate in iunie sub site-urile Google, cu 2,4 miliarde de ad-uri in format video, deasupra Hulu sau AOL. Compania atinge circa 150 de milioane de unici in SUA, devenind in doar cativa ani una dintre cele mai puternice companii pe acest segment din lume.

Compania serveste clienti precum Sony Pictures, CBS, Cnet, Zynga sau Electronic Arts, are birouri la Cluj, Londra, New York si San Francisco si in luna iunie a anului trecut s-a situat pe locul doi in SUA in topul furnizorilor de reclame video pe site-urile din State. Andrei Dunca (foto sus) si Sergiu Biris sunt, de asemenea, cofondatori ai Trilulilu.ro si, din 2007, sprijina dezvoltarea internationala a proiectului LiveRail.

Citeste si:

Structura actionariatului LiveRail este confidentiala, insa este stiut ca fondul european Pond Ventures a investit, in mai multe runde pe parcursul a cinci ani 12 milioane de dolari. “Poti deduce deci ca detin o bucata buna din LiveRail. Restul actiunilor sunt alocate fondatorilor si pachetelor de stock options. Politica LiveRail e ca fiecare angajat full-time primeste un pachet de stock options la angajare, deci practic fiecare detine o particica din companie, si un exit sau IPO de succes va recompensa fiecare angajat al LiveRail. Fondatorii activi in companie sunt Mark Trefgarne (CEO) si eu. LiveRail are subsidiare in Romania si UK, ambele detinute 100% de catre LiveRail Inc”, spunea recent Andrei Dunca pentru wall-street.ro.

Echipa din spatele produselor LiveRail a crescut agresiv, atat ca numar de angajati – anul trecut compania numara circa 120 de oameni, aproape jumatate dintre ei fiind in Romania -, cat si ca venituri si profit.

In aceasta perioada, guvernul sprijina mai degraba companiile mari din IT, o decizie criticata de multi tineri antreprenori: Ajutoare de stat pentru companii: o eroare de logica economica platita tot de antreprenori