Astfel, asociatia a sesizat vineri Comisia Europeana cu privire intentia AVAS si Ford de a aduce unele modificari la contractul de privatizare incheiat in 2007, printr-un act aditional, potrivit Mediafax.

"AIPC subliniaza celor doua parti contractante (Ford si AVAS - n.r.) ca modificarea conditiilor initiale de privatizare nu se poate face prin indepartarea actionarilor minoritari de la beneficiul activelor conexe.

Fata de declaratiile oficialilor AVAS conform carora noua societate comerciala care va detine activele conexe «va fi controlata integral de statul roman», AIPC ia act ca unul dintre scopurile urmarite prin modificarea prevederilor procesului de restructurare este acela de a elimina drepturile actionarilor minoritari castigate prin Legea nr. 36/2008 (pentru privatizarea Automobile Craiova -n.r.)", se arata intr-un comunicat al asociatiei.

Sesizarea facuta vineri face referire si la o posibila incalcare a unei decizii a Comisiei Europene din februarie 2008, cand oficialii europeni declarau ilegal un ajutor de stat acordat Ford de statul roman.

Reprezentantii investitorilor solicita Guvernului, in comunicat, sa nu permita incalcarea drepturilor fostilor actionari minoritari ai Automobile Craiova.

Citeste si:

Potrivit unei anexe la contractul de privatizare, Ford trebuia sa restructureze grupul de societati Automobile Craiova prin separarea productiei de automobile de celelalte activitati conexe, operatiune care presupunea transferul catre statul roman si actionarii minoritari ai Automobile Craiova a unor active aflate in proprietatea Ford Romania si a Automobile Craiova.

Intrucat producatorul auto nu a transferat activele imobiliare ale societatilor care urmau sa fuzioneze dupa privatizarea Automobile Craiova, un grup de investitori romani, fosti actionari ai uzinei, a sesizat Comisia Europeana, considerand ca nerespectarea obligatiei poate fi considerata ajutor de stat ilegal acordat de stat companiei americane Ford. O parte dintre investitorii respectivi sunt si membri ai AIPC.

Desi Ford nu a restructurat activitatea firmelor Automobile Craiova, Mecatim Timisoara si fosta Daewoo Automobile Romania, compania americana a delistat in aprilie 2010 Automobile Craiova, fortandu-i pe actionarii minoritari sa iasa din actionariat.

Dupa ce grupul de investitori a anuntat sesizarea CE, Ford a comunicat ca va restitui toate activele conexe catre AVAS.

Grupul american Ford a devenit actionar majoritar la Automobile Craiova in septembrie 2007, cand a achizitionat 72,4% din capitalul firmei de la statul roman, pentru 57 de milioane de euro.
Ford Romania a investit pana in luna martie 350 de milioane euro in operatiunile pe care le desfasoara la Craiova, proiect pentru care compania americana s-a angajat prin contractul de privatizare sa aloce 675 milioane euro, intr-un interval de patru ani. Constructorul auto a solicitat si obtinut in 2010 o amanare de finalizare a angajamentelor in anul 2013.