Oferta companiei, care a reprezentat 20% din capitalul social, s-a ridicat la 165 mil. PLN (aprox. 47 mil. EUR), ceea ce reprezinta o capitalizare a societatii de aproximativ 235 milioane de EUR la momentul lansarii IPO-ului.

“Capitalul strans in urma ofertei publice va fi utilizat pentru achizitia unor companii care produc produse complementare, pentru a ne intari oferta actuala. Unul dintre obiectivele cele mai importante este derularea de achizitii in Europa Centrala si de Est, America de Sud si Orientul Mijlociu. De asemenea, vizam extinderea capacitatilor de productie in lume si a retelelor de distributie”, a declarat Krzysztof Domarecki, CEO Selena FM SA, compania care conduce operatiunile grupului.

„Selena FM si-a propus sa devina cel mai mare producator si distribuitor de spume poliuretanice, unul dintre primii zece furnizori de etansanti si sa se plaseze in primii treizeci de producatori mondiali de adezivi”, a completat Dorin Spataru (foto), administratorul Selena Romania.

Unul dintre obiectivele cele mai importante este derularea de achizitii in Europa Centrala si de Est, America de Sud si Orientul Mijlociu. De asemenea, Selena FM urmareste sa isi majoreze capacitatile de productie in unitatile existente din Polonia, Brazilia si SUA si sa lanseze unele noi in Rusia si China. In total, investitiile planificate de catre grup pentru urmatorii doi ani se ridica la valori cuprinse intre 217 si 279 mil. PLN (62-80 mil. EUR).

Potrivit raportarilor preliminare, Selena FM a inregistrat o valoare a vanzarilor consolidate de 500 mil. PLN (140 mil. EUR) si un profit net de 34 mil. PLN (9,5 mil. EUR) in 2007. Compania estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri consolidata de 594,7 mil. PLN (168,5 mil EUR) si un profit de peste 42,9 mil. PLN (12 mil. EUR).

Citeste si:

Krzysztof Domarecki, fondatorul si CEO-ul companiei, a ramas actionarul majoritar al Selena FM in urma listarii, cu un pachet de 77,40% dintre actiuni.

Grupul Selena este al patrulea producator mondial de spume poliuretanice utilizate pentru montarea usilor si ferestrelor si pentru etansare in constructii. Grupul cuprinde 25 de companii, inclusiv 17 subsidiare straine si 9 fabrici dotate cu inalta tehnologie (4 facilitati de productie in Polonia, dar si cateva in Italia, Brazilia, Coreea, China si SUA). Brandurile sale principale sunt TYTAN si ARTELIT.

In Polonia, Selena detine o cota de 37%, fiind lider de piata, ocupand locul doi la adezivi, cu 19%.