Cosmin Gheorghiu, membru in Consiliul Bursei si presedinte al comisiei BVB de dezvoltare produse noi, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre proiectele pe care doreste sa le implementeze din noua sa functie. Reprezentantul Delta Valori Mobiliare ne-a explicat cum vede piata in acest an si la ce se asteapta la finalul mandatului sau.
Wall-Street: Cum credeti ca puteti convinge statul sa aduca noi companii la Bursa sau sa mareasca flee-floatul companiilor care sunt deja listate?

Cosmin Gheorghiu: Trebuie sa convingem statul ca piata de capital reprezinta o oportunitate excelenta pentru a satisface nevoia de finantare cu care se confrunta atat companiile detinute de stat, cat si statul insusi. Avem un exemplu de succes in Europa prin care s-a dovedit ca o piata de capital puternica sustinuta prin listarea multor companii de stat este un pilon puternic impotriva crizei economice. Eu, personal, sunt foarte increzator ca guvernul este constient de avantajele unei piete de capital puternice si va beneficia de aceste avantaje cu maxima intelepciune.

Wall-Street: In candidatura dvs. vorbeati despre o promovare mai intensa a Bursei? Cum doriti sa realizati aceasta promovare?


Cosmin Gheorghiu: Programul candidaturii mele nu a fost cu mult diferit fata de planurile cu care au candidat ceilalti administratori alesi. In mare, s-a dovedit a fi un plan comun si astfel facem impreuna eforturi pentru a promova cat mai mult Bursa, sa ii imbunatatim imaginea. Incercam sa o promovam prin orice cale media si roadshow-uri.

WS: In prezent, la Bursa nu exista niciun market-maker pe actiuni, ci doar pe contracte futures. Cum credeti ca veti putea sa atrageti market-makeri?

Cosmin Gheorghiu: Prin introducerea unor produse noi, precum si dezvoltarea unei piete in care sa se poata lista dual o companie, speram ca vom putea aduce market-makeri si pe actiuni.

WS: Ati mai vorbit in candidatura dvs. si de introducerea unor noi instrumente financiare si optiuni cu livrare fizica?


Cosmin Gheorghiu: Da, ma refer la contracte la termen si optiuni cu livrare fizica atat pe actiuni, cat si pe valuta, pana la urma este un produs foarte raspandit, iar pe piata noastra lipseste. Lucrurile incep sa se miste. Introducerea de noi instrumente este o dorinta generala si speram sa le putem implementa cat mai repede. Am incercat sa prioritizam toate dorintele fiecarui membru si incepem sa le punem in practica pe cele mai urgente.

WS: Cum doriti sa atrageti emitenti noi. In candidatura dvs. ati precizat domenii precum IT, imobiliare, energie?

Cosmin Gheorghiu: Vrem sa aducem mai multe companii din segmentul IT, mai ales companii dezvoltatoare de software. Sper sa vedem cat mai repede pe bursa de la Bucuresti un gigant, de exemplu Adobe. Companii mari care au sedii in Romania si poate le-ar fi de folos sa fie listate si pe piata romaneasca.

WS: Cum vedeti fuziunea dintre Bursa de la Bucuresti si cea de la Sibex? Domnul Ancuta a declarat public ca fuziunea nu poate avea loc in urmatorii doi-trei ani.

Cosmin Gheorghiu: Eu, personal, imi doresc ca relatiile dintre cele doua burse sa devina cat mai apropiate si la un moment dat sa se realizeze fuziunea. Domnul Ancuta a investit mult in bursa de la Sibiu si face o treaba exemplara la conducerea bursei de la Sibiu, dar sunt convins ca si dansul doreste ca relatiile dintre cele doua burse sa fie cat mai apropiate. Cu totii avem intelepciunea necesara sa intelegem ca suntem parteneriari si concurenti in acelasi timp si orice tensiune intre noi inseamna un consum inutil de timp, bani si energie si de toate acestea avem nevoie in cu totul alta parte, cum ar fi la dezvoltarea pietei romanesti de capital. Actionarii celor doua societati au competenta sa se pronunte asupra unei fuziuni si eu, personal, sper ca se vor pronunta in favoarea ei. Citeste si Gheorghiu, BVB: Vrem sa facem pace cu Bursa din Sibiu

WS: Cum vi se pare ca sunt, in prezent, discutiile dintre CNVM si Bursa?

Cosmin Gheorghiu: Relatia dintre CNVM si Bursa trebuie sa fie una excelenta si am toate motivele sa cred ca asa va fi. Nu se poate construi nimic pe piata de capital din Romania fara bune relatii intre actorii ei, mai ales fara bune relatii cu CNVM.

WS: Credeti ca actualul CA va fi unul unitar, fata de cele anterioare unde existau diferite tabere de interese?

Cosmin Gheorghiu: O directie unitara a fost principiul cu care am pornit la drum. Am avut discutii in acest sens in prima sedinta a Consiliului Bursei si excludem orice fel de tabere, se spune direct tot ce trebuie spus, fara menajamente, fara orgolii. Suntem angajatii actionarilor, nu ne permitem sa avem orgolii in acest consiliu. Suntem cat se poate de unitari si speram ca asa vom ramane.

WS: Cum vedeti ca va fi anul 2010 pentru institutia Bursei si pentru piata de capital?


Cosmin Gheorghiu: Incerc sa fiu optimist si sa sper ca lucrurile se vor schimba in bine, in acest sens o crestere a lichiditatii pe Bursa este necesara pentru atragerea de noi emitenti si investitori. Nu va fi un an usor.
WS: Privind in viitor, cum vedeti Bursa si piata de capital romaneasca la finalul candidaturii?

Cosmin Gheorghiu: Noi ne-am propus ca peste patru ani, la terminarea actualului mandat, Bursa de Valori Bucuresti sa isi ocupe locul pe care il merita in Europa, sa fie o bursa solida si puternica si sa fie un concurent puternic pentru bursele din regiune. Suntem binecuvantati sa beneficiam de acest potential de dezvoltare, dar tine de noi sa il fructificam, si cand zic noi, vreau sa spun toti actorii pietei de capital din Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri