In ceea ce priveste sectoarele urmarite, produsele de retail reprezinta principala destinatie pentru investitie (in Romania, 60% din volum investitional total din 2010 a fost realizat pentru centre comerciale) si produsele de top sunt in atentia investitorilor, spre deosebire de cele secundare (in Romania, aproximativ 73% dintre tranzactiile realizate in 2010 au fost pentru proprietati cu caracter investional superior).
MIPIM (Marché International des Professionnels d'Immobilier), cel mai important targ de investitii imobilaire, a debutat pe 8 martie, la Cannes. Din Romania, la MIPIM participa 55 de persoane, dintre care 16 sunt expozanti.
Printre companiile locale prezente la targul de la Cannes se numara Dinu Patriciu Global Properties, BelRom, Upground Estates, Jones Lang LaSalle, Colliers International, DTZ Echinox, King Sturge, EKA Development, RED Management Capital, Clifford Chance, NNDKP si Tuca Zbarcea & Asociatii.
Alte rezultate ale sondajului CBRE la MIPIM arata ca:
• La nivel global se observa o crestere a interesului investitorilor care targeteaza zonele CEE si America de Nord, in detrimentul Europei de Vest.
• In Europa, Germania este privita cea mai atractiva piata de catre 32% dintre investitori.
• 24% dintre investitori considera ca zona CEE este cea mai atractiva din Europa.
• Sectorul de retail l-a depasit pe cel de birouri ca cel mai atractiv segment pentru investitii.
• Investitorii sunt circumspecti cu privire la la proprietatile secundare, peste 70% dintre ei considerand ca yield-up pentru aceste proprietati se va mentina sau chiar mari in 2011.
• Cele mai mari amenintari pentru revenirea pieteti imobiliare sunt dificultatile in a accesa solutii de finantare, cresterea dobanzilor si inflatia.
Vezi aici primele imagini de la targul imobiliar de la Cannes.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: