Baneasa Shopping City este cel mai mare centru comercial din Romania, dupa valoarea incasarilor, anul trecut inregistrand venituri de 38,8 mil. euro. Centrul comercial deschis in 2008 inregistreaza 50.000 de vizitatori in zilele lucratoare si circa 80.000 in zilele de weekend, iar compania Baneasa Developments, firma care detine centrul comercial asteapta pentru anul aceasta venituri in crestere cu 10%, majorare care va veni partial din chirii si partial din alte surse de venit cum ar fi vanzarile de spatiu publicitar sau divizia de entertainment.

Dorim sa ne imbunatatim propunerea de leisure si entartainment. Aici includem un centru de expozitii, o zona de entertainment, un club pentru copii si un nou concept pentru food court

Amplasarea, atat ca zona cat si la nivel de putere de cumparare, dar si posibilitatea de a se extinde in continuare sunt potrivit lui Georgios Argentopoulos, CEO al Baneasa Developments,alaturi de focusul pe inovatie, punctele forte care diferentiaza Baneasa Shopping City, iar compania are in plan o serie de noutati pentru mallul din Baneasa.

Wall-Street.ro: Am vazut deja o serie de noi chiriasi anuntati in BSC. Ce noutati pregatiti si cum a evoluat mixul de chiriasi de la deschidere pana in prezent?

Georgios Argentopoulos: Avem trei mari directii strategice in ceea ce priveste inovatia. Una dintre ele este reprezentata de mixul de chiriasi pe care in mod constant urmarim sa il imbunatatim. Anul acesta am introdus in Baneasa Shopping City 15 noi branduri, iar pentru anul viitor avem in plan deschiderea in premiera pentru Romania a 4-5 mari branduri internationale.

Apoi dorim sa ne imbunatatim propunerea de leisure si entartainment. Aici includem un centru de expozitii, o zona de entertainment, un club pentru copii si un nou concept pentru food court. Toate elementele vor fi implementate gradual incepand cu decembrie anul acesta.

Peste 40% din mixul de chiriasi a fost schimbat ca rezultat al conditiilor de piata care au determinat brandurile cel mai putin performate sa se inchida si sa ne orientam spre relatii cu branduri internationale bine pozitionate care opereaza in propriul sistem.

Salutam competitia pentru ca astfel se creaza o piata sanatoasa

WS: BSC este centrul comercial cu cele mai mari incasari din Romania, insa pe termen mediu si lung orice proiect are nevoie de investitii suplimentare pentru a ramane in top. Care este urmatorul pas pentru Baneasa?
GA: In primul rand ne vom creste substantial propunerea de petrecere a timpului liber si divertisment prin dezvoltarea atat a conceptelor deja existente cat si a unora noi, asa cum am mentionat anterior. In al doilea rand vom imbunatati ambianta si calatoria clientului in mall prin informatii interactive si zone de lounge. In al treilea rand vom crea scheme de loializare multi-level, incluzand atat retailul cat si divertismentul si in final vom crea o experienta unica prin evenimente inovative care de-a lungul anului vor implica vizitatori inca din momentul in care sunt concepute.

WS:In ultima vreme s-a discutat si despre o viitoare competitie cu Promenada, cum vedeti aceasta competitie?

GA: Salutam competitia pentru ca astfel se creaza o piata sanatoasa. Promenada va avea propria audienta, majoritatea venind din dezvoltarile de birouri in zona. Cele doua centre comerciale nu sunt comparabile, Baneasa Shopping City face parte dintr-o zona comerciala de amploare, o destinatie si este un centru comercial mai mare cu diferente evidente ca altenative de retail. In plus BSC va avea in curand si o propunere de divertisment mai mare.

WS: Mai este loc pentru noi dezvoltari in nord, dupa inaugurarea Promenada?

Citeste si:

GA: Intr-adevar daca luam in considerare si deschiderea celorlalte doua centre comerciale din Ploiesti, nordul Capitalei poate fi considerat acum acoperit integral pe zona comerciala. Pentru ca o noua dezvoltare sa poate intra cu succes in competitie pe aceasta zona trebuie sa aduca ceva spectaculos, iar conditiile de piata actuale nu permit ca astfel de proiecte ambitioase sa inceapa in curand.

WS: Care este profilul vizitatorului de mall din nord fata de alte zone?

GA: In general vizitatorii centrelor comerciale din nord au o putere de cumparare mai ridicata decat in alte zone si asta se reflecta in cheltuielile din BSC fata de alte centre comerciale. Cheltuielile mai mari inseamna insa si ca trebuie sa se faca eforturi mai mari pentru a satisface clientela deci implica un nivel mai mare de costuri atat pentru operatiunile centrului comercial cat si cele ale retailerilor. In concluzie este un echilibru care trebuie atins si cel mai important element este sa iti definesti clar si corespunzator identitatea centrului comercial.

WS:Cum arata activitatea unui manager de centru comercial in aceasta perioada?

GA: Managerii de centre comerciale trebuie sa urmareasca in mod constant trendurile din retail si in mod constant sa asculte feedback-ul vizitatorilor. Tehnologia schimba rapid atat preferintele si mijloacele de comunicare, cat si obiceiurile sociale si de shopping ale oamenilor. Pe scurt centrele comerciale se transforma in centre civice cu un accent tot mai mare pe optiunile de petrecere a timpului liber si propunerile de divertisment pe care le ofera. Crearea unei loialitati este cheia sustenabilitatii si succesului, iar prioritatea ar trebui sa fie adoptarea unor strategii si tactici de marketig inovative si care sa creeze experiente pentru vizitatori.


WS:
Cum arata acum cheia succesului unui centru comercial, comparativ cu 5 ani in urma?

GA: Sunt factori fundamentali pentru succesul unui centru comercial care nu s-au schimbat si nu se vor schimba de-a lungul anilor. Amplasarea si accesibilitatea sunt principalii. Presupunand ca acesti doi factori sunt la un nivel relativ adecvat elementele cheie sunt imbunatatirea constanta a destinatiei atat ca mix de chiriasi cat si ca petrecere a timpului liber si divertisment, obiective clare de marketing, o strategie care sa reflecte schimbarile rapide din mediul nostru si cresterea nivelulul de customer service.