Potrivit autoritatilor din Hexagon, investitia derulata in constructia soselelor solare ar urma sa asigure energie electrica pentru nu mai putin de 5 milioane de locuitori, echivalentul a circa 8% din totalul populatiei franceze, noteaza presa internationala.

Proiectul soselelor solare, denumit Wattaway, este dezvoltat de catre grupul francez Colas, specializat in dezvoltarea de mari proiecte de infrastructura.

“Cea mai mare provocare a fost insasi inovatia: sa fii capabil sa protejezi o celula solara, cu o grosime de numai 200 de micrometri, intim ce un vehicul de cateva tone trece pestea ea”, a declarat unul dintre intitatorii proiectului Wattway.

Proiectul Wattway este conceput cu o structura anti-alunecare care reduce in acest fel sansele ca autovehiculul sa derapeze si reduce, astfel, la minimum sansele sa se produca un accident.

Citeste si:

Potrivit constructorului, panourile solare care vor fi incluse in sosea, vor avea o anumita flexibilitate, ceea ce va permite autostrazilor sa se extinda sau sa se contracte, ca urmare a incalzirii soselei sau schimbarilor climatice. Interesant este faptul ca aceasta tehnologie ar putea fi turnata inclusiv peste sosele deja existente.

Garantie de 10 pana la 20 de ani pentru rularea pe autostrazile viitorului

Pe langa utilitatea pe care o are pentru mediul inconjurator, panourile solare Wattway vin cu o garantie pe masura, astfel ca dezvoltatorul proiectului sustine ca ele vor putea fi folosite fara probleme timp de 10 ani in regim de utilizare continua si pana la 20 de ani pentru un trafic ceva mai lejer. “Avantajul este acela ca nu va mai fi nevoie sa reconstruim sau sa demolam autostrazile”, sustin specialistii din industrie.

Franta nu este, insa, prima tara, in care va fi implementat un astfel de proiect. Orasul danez Krommenie a dezvoltat o pista solara pentru bicicilisti, iar o serie de proiecte de acest fel au loc in Europa si in lume.

Cu peste 1 milion de kilometri de sosele in Franta, Wattway este, poate, cel mai ambitios proiect de infrastructura derulat in Europa in ultimii ani.