Magazinul Praktiker Vitantis va fi inaugurat joia aceasta, pe 7 iulie, la primele ore ale diminetii, asta dupa ce in ultimele saptamani a trecut printr-un proces de modernizare si regandire a spatiului din interior.

Planurile modernizarii spatiilor comerciale sunt una dintre primele masuri luate de Isabelle Pleska, actualul director general Praktiker Romania de la numirea sa in functie.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro in primavara acestui an, Isabelle Pleska preciza ca amenajarea Praktiker Vitantis va fi prima dintr-o serie de mai multe magazine ce vor trece prin schimbari la raft, iar investitia necesara intregului rebranding s-a ridica la 400.000 de euro.

Isabelle Pleska schimba strategia Praktiker: ce planuri are noul CEO

Isabelle Pleska schimba strategia Praktiker: ce planuri are noul CEO

“Orice schimbare este o provocare, dar mai ales organizarea unui magazin. In momentul in care grupul Praktiker din Germania a intrat in insolventa, in 2013, magazinele Praktiker din Romania au traversat o perioada foarte dificila si s-a resimtit mai ales la raft, printr-un deficit de stoc. Din 2015, am lucrat la o strategie concentrata pe consumator, pe imbunatatirea experientei clientului la cumparaturi, prin dezvoltare si adaptare a gamei de produse la nevoile clientilor, prin strategii de aranjare a produselor la raft, merchendising si semnalistica in magazine. Am initiat acest proces prin remodelarea magazinului din Vitan. Vrem sa organizam universurile din magazine, iar investitia necesara in acest proces se ridica la circa 400.000 de euro. A fost primul spatiu ales pentru implementarea noului design pentru ca este unul dintre magazinele in crestere fata de anul trecut. Este o locatie buna, cu potential”, a mai spus CEO-ul Praktiker Romania.

Proiectul demarat de Praktiker va fi aplicat si in alte magazine, in special in cele cu un potential ridicat de vanzare. Conform reprezentantului Praktiker, in momentul de fata, magazinele retailerului sunt impartite in trei categorii: magazine format A, cu suprafete intre 7.000 – 9.000, magazine mai mici – cu suprafete intre 5.000 – 7.000, precum si magazinele cu o suprafata de sub 5.000 mp.

Citeste si:

“Planul este de a reamenaja mai multe magazine, insa numai dupa o analiza a impactului produs de reamenajarea magazinului din Vitan”, a mai aratat Isabelle Pleska, in interviul acordat wall-street.ro.

Praktiker Romania detine in prezent 28 magazine in 24 de orase din tara. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 de produse, incluzand decoratiuni pentru interior si exterior, produse sanitare, mobila, electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit si materiale de constructii.

In ceea ce priveste planurile companiei la nivel local, Praktiker si-a bugetat pentru acest an o crestere de 10% a business-ului, la un rulaj de circa 150 de milioane de euro.

Piata de bricolaj, estimata la o valoare de peste 2 miliarde de euro, este dominata in prezent de doua business-uri cu capital autohton - Dedeman si Arabesque - , in cursa pentru completarea podiumului fiind mai multe grupuri, printre acestea numarandu-se Leroy Merlin, Praktiker, Kingfisher sau Hornbach.