Cei 51 de angajati ai casei de avocatura PeliFilip ocupa etajul cinci al cladirii Floreasca Business Park, cunoscuta si sub numele de Floreasca 169A. De ce un birou cu pereti de sticla si nu unul intr-o cladire cu istorie, asa cum prefera multe companii de consultanta si case de avocatura?
“Am cautat si o cladire veche. Cu totii (n.red.: cei cinci parteneri ai casei de avocatura) suntem genul de oameni carora le place istoria si arhitectura frumoasa. Am cautat la acel moment, in 2008, insa nu am gasit o solutie pragmatica. De exemplu, o vila de 400 de metri patrati pare mare la prima vedere, insa in realitate jumatate din suprafata este compusa din holuri si alte spatii neutilizabile”, spune Carmen Peli (foto sus), partener al casei de avocatura PeliFilip.

PeliFilip este una dintre cele mai tinere case de avocatura de pe piata locala, formata in anul 2008.

O particularitate a sediului PeliFilip consta in distributia birourilor care nu tine cont de ierarhia din firma. Astfel, fiecare partener al casei de avocatura lucreaza in acelasi birou cu alti avocati. “Echipa creste asa mult mai repede. Daca un partener sau un senior sta alaturi de inca doi-trei avocati, echipa creste sanatos, observa strategii, fiind mai usor sa comunice intre ei. Un junior este mai des implicat in tot ceea ce face un partener”, explica Carmen Peli.

In general, casele de avocatura prefera ca birourile sa nu fie de tipul open space, separare interna ale carei dezavantaje sunt semnalate si de PeliFilip. “Este mai bine daca lucram intr-o camera in care, chiar daca suntem trei sau patru oameni, ne putem intelege mai bine cu clientii. Totusi, cautam si transparenta, fara sa ne aduca dezavantaje”.

Casa de avocatura a ales si un sistem flexibil pentru usi, partitii de geam si dulapuri, care sunt asamblate astfel incat se pot demonta si monta in alte spatii. “Anul acesta sigur nu vom avea problema spatiului, insa trebuie sa gandim in perspectiva”, afirma partenerul PeliFilip.

La cei 795 metri patrati inchiriati in Floreasca Business Park, suprafata medie per angajat depaseste 15 mp, cu mult peste media intalnita in companiile din centrul Bucurestiului, respectiv 11 mp per angajat.

Societatea de avocatura a lucrat in 2008 cu Regus, furnizor de solutii pentru spatiile de lucru. Ulterior, cand cladirea Floreasca Business Park a fost livrata s-au mutat in locatia actuala. “Contractul a fost incheiat pe cinci ani. Chiria agreata este destul de ridicata, caci contractul a fost incheiat in vara lui 2008, cand preturile erau la cel mai ridicat nivel. Nu am negociat pretul. Avem o relatie foarte buna cu dezvoltatorul cladirii (n.red.: Portland Trust), care ne este si client.”

La sfarsitul anului trecut, cladirea Floreasca Business Park a fost preluata, intr-o tranzactie de peste 100 de milioane de euro, de fondul sud-african de investitii New Europe Property Investments (NEPI). Proiectul s-a clasat pe locul al treilea in topul celor mai bune cladiri de birouri din Bucuresti, realizat de wall-street.ro.

Printre calitatile cladirii, Carmen Peli apreciaza in primul rand amplasamentul biroului. “Este aproape de o zona inverzita, de metrou, de o zona de relaxare si restaurante. Parcul Herastrau este foarte aproape. Am lucrat si in zone in care metroul era foarte indepartat si era un cosmar. Acum, daca avem programata seara o iesire la o piesa de teatru, plecam doar cu un sfert de ora mai devreme. La fel se intampla si cu intalnirile: cu metroul ajungem la clienti in 10 minute. Am invatat sa folosesc din nou metroul ca in studentie”. Dintre birourile caselor de avocatura din Londra, ea a remarcat biroul celor de la Norton Rose, situat in sudul Londrei, nu foarte departe de Tower Bridge, practic inconjurat de Tamisa. “Are o priveliste superba la etajul destinat vizitatorilor. Toti avocatii pe care i-am vizitat in Londra lucreaza in cladiri moderne de birouri. Prefera solutia aceasta”.

PeliFilip a rezervat 25 locuri de parcare, dintre care 20 in incinta parcului de afaceri. Cele trei sali de sedinte au suprafate de 33,3mp, respectiv 28,8mp si 18,1mp, iar procentul de spatii inchise versus cele deschise este de 62%.

Biroul lui Ioan Dumitrascu (foto jos), unul dintre partenerii PeliFilip, are 30,3 mp, fiind amplasat chiar in mijlocul sediului. El spune ca il caracterizeaza toate lucrurile din birou. “In termeni de timp fizic, este o relatie direct proportionala intre cantitatea pe care o ocupa lucrurile respective in birou si cantitatea de timp pe care o aloc. Dosarele si aparatura electronica care reprezinta 90% din lucrurile din birou imi populeaza 90% din timp. In termeni de timp real, intern, nu cred ca sistemul de masurare care se limiteaza la 100% din ceva este suficient. O privire de trei secunde la pozele cu copiii mei lasa o urma in timpul intern mult mai lunga. Unde mai pui ca avocatura facuta cu sens si placere e o meserie care te face sa traiesti viata peste 100%”.

Ioan Dumitrascu petrece in medie 13 ore pe zi. “Biroul ideal este acela in care ai confortul mental ca poti face schimbari in el cand ai chef, ferestre mari, culori vii, colegi care iti tin spiritul alert si per total un loc care da sens drumului spre casa”, afirma avocatul.

Pintre chiriasii proiectului Floreasca Business Park se numara companiile: Oracle, Abbott, Holcim, DHL, L’Oreal, Xerox, Agip, Colliers, Mars, General Electric, Gardiner & Theobald, Regus, Honeywell si The Advisers/Knight Frank.

Birou de companie este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri