Conform rezultatelor sondajului derulat la inceputul lunii iunie, circa 90% dintre parintii elevilor sustin ca o metoda de predare moderna este necesara ca suport pentru predarea lectiilor in cadrul orelor de studiu la scoala frecventata de copiii lor.

“Credem ca profesorii isi pot usura munca prin tehnologie, iar elevii pot avea rezultate mai bune la invatatura cu investitii minime din partea institutilor de invatamant. Incepand cu anul 2009, insa, investitiile publice in domeniu au scazut simtitor, asta desi noutatile tehnologice sunt to mai necesare in scoli, iar obisnuinta elevilor cu echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor de predare din scoli”, a declarat Simona Decuseara, sales & marketing manager Epson pentru Romania si Bulgaria.

Potrivit studiului, cel putin 6 din 10 respondenti considera ca principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice in procesul educational sunt cresterea atentiei elevilor si invatarea mai rapida, precum si dezvoltarea abilitatilor tehnice.

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezinta o continuare a modului in care acestia sunt deja expusi la informatie in cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenti isi expun copiii in timpul liber la cel putin un dispozitiv electronic.

Tipuri de echipamente electronice folosite in procesul educational

  • Calculator tip desktop (72,56%)
  • Videoproiector (69,38%)
  • Imprimanta (51,98%)
  • Sistem audio (39,13%)
  • Laptop (37,62%)

Tipuri de echipamente electronice la care sunt expusi copiii in cadrul familiei

  • Televizor (87,19%)
  • Tableta (71,53%)
  • Calculator tip desktop (70,94%)
  • Laptop (69,75%)
  • Imprimanta (52,19%)
  • Sistem audio (46,26)
  • DVD-player (38,55%)
  • Videoproiector (5,46%)

Studiul “Rolul echipamentelor electronice in procesul educational” a fost realizat in perioada 3-8 iunie 2015, pe un esantion de 2.469 de respondenti din mediul urban, care au in gospodarie cel putin un copil scolar si care sunt utlizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.

Videoproiectorul interactiv, o alternativa la educatia viitorului

Epson, unul dintre cei mai mari producatori de solutii de imagistica la nivel local, a prezentat o solutie alternativa si inteligenta pentru dotarea scolilor din Romania si anume utilizarea videoproiectoarelor interactive in procesul educational. Acestea devin din ce in ce mai atractive datorita functionalitatilor multiple pe care le au.

“Este momentul ca institutiile publice sa reia investitiile si sa inceapa sa organizeze licitatii, si asta nu doar la nivelul universitatilor, unde cadrele didactice in procesul educationa si realizeaza cele mai mari investitii dintre unitatile de invatamant, cat si la nivelul primariilor care gestioneaza bugete pentru licee, scoli si gradinite”, a mai Simona Decuseara.

Citeste si:

Intrebata de catre wall-street.ro cu arata aceasta piata , Simona Decuseara a precizat ca videoproiectoarele interactive au un potential foarte mare de dezvoltare pe plan local si estimeaza ca numarul acestora s-ar putea apropia de pragul de 300 de unitati comercializate in 2015.

“In primul trimestru al acestui an au fost vandute peste 40 de proiectoare interactive in toata piata, circa 40% din produsele comercializate fiind Epson, din datele pe care le detinem. Este o piata care inca se educa, iar acest dispozitive nu sunt utilizate doar in educatie, ci si in mediul corporate. In tarile din regiune sunt proiecte mari in care s-au cumparat proiectoare tactile in salile de clase, exemple fiind in Ungaria sau Slovacia, doua piete care s-au dezvoltat foarte mult in acest sens”, a mai punctat Simona Decuseara.

Preturile pentru un astfel de echipament pornesc de la 1.000 de euro si pot ajunge la peste 2.000 de euro, in functie de dotarile de care dispune.

Principalii concurenti ai Epson la nivel local sunt Konica Minolta, HP sau Canon.