Chiar daca lucreaza de sapte ani in domeniul telecomunicatiilor, Silviu Petran (26 de ani) va folosi in urmatoarea perioada tot mai mult informatiile din timpul facultatii, de cand era student la Facultatea de Economia Turismului Intern si International din cadrul Universitatii Romano-Americane din Bucuresti.

Iar acest lucru se va intampla pentru ca in urma cu doua saptamani a lansat Exploratist, o agentie care promoveaza turismul de aventura, combinat cu practicarea diferitelor sporturi. De asemenea, va pune accent pe istorie, cultura, civilizatie, antreprenorul dorind sa organizeze si activitati legate de arta culinara, mestesuguri si obiceiuri locale.

Ideea i-a venit in vara anului trecut, cand si-a dorit sa plece intr-o excursie in statiunea egipteana Sharm el-Sheikh, insa voia un pachet pe care nicio agentie nu a fost capabila sa-l ofere.

"Voiam ca locatia sa fie intr-o zona centrala, aproape de port, sa am doar mic dejun si cursuri avansate de scuba diving", afirma Silviu Petran (foto), adaugand ca agentiile i-au trimis brosuri cu foarte multe oferte, in loc sa-i planifice vacanta in functie de dorintele sale.

A observat ca pe piata locala exista doar trei agentii care pot oferi pachete adaptate cerintelor clientilor si astfel s-a hotarat sa isi deschida propriul business in domeniu.

Investitia initiala este de aproape 70.000 de euro, din aceasta suma 10.000 fiind obtinuti prin programul guvernamental de sustinere a tinerilor pana in 35 de ani, 17.500 de euro din propriile economii si 42.000 dintr-un imprumut bancar (80% garantat de catre stat si 20% garantat de catre administrator).

"In aproximativ o saptamana, doua vom primii banii obtinuti prin acest program. Pentru noi analiza dosarului a durat mai mult decat pentru alti antreprenori pentru ca am facut si imprumut la banca si am avut un dosar mai complex. Daca nu era acest proiect, probabil as fi lansat afacerea din banii pe care ii aveam si din imprumutul de la banca. Insa apoi a aparut acest program si am zis ca incercarea moarte nu are si am avut dreptate. Insa fara consultant nu am fi reusit, rolul acestuia a fost decisiv", a explicat Petran.

O parte importanta din investitia initiala va fi directionata catre campania de promovare, managerul dorindu-si ca in primul an sa ajunga la aproximativ 125 de clienti si o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 de euro. In privinta profitului, antreprenorul estimeaza ca la finalul anului agentia va inregistra profit, dar mic. De asemenea, antreprenorul estimeaza ca Exploratist isi va mari cifra de afaceri cu 37% in 2012 si 55% in 2013.

Citeste si:

In prezent pentru agentie lucreaza in jur de zece persoane, dintre care patru sunt angajati, iar restul sunt consultanti in domenii precum marketing si comunicare, juridic, dezvoltare de business. De altfel, antreprenorul afirma ca cea mai dificila parte in lansarea acestui business a fost gasirea oamenilor potriviti.

"Ceea ce o sa facem noi diferit, fata de competitorii nostri, este alocarea unui consultat fiecarui client. Astfel, se vor identifica nevoile si asteptarile clientului, iar impreuna vom putea crea un pachet turistic croit exact pe dorintele clientului. Ofertele noastre vor fi in pas cu <<ce se poarta>> la nivel mondial in industria turismului de aventura si vom avea propuneri exclusiviste pentru bugete diferite, insa o sa avem si o abordare pe pachete luxury", a adaugat fondatorul Exploratist.

La inceput, agentia va oferi servicii pentru destinatii din strainatate, din zone precum Africa, Alaska, Groenlanda, Islanda, Antarctica, Indochina, America Centrala si de Sud, dar si in Europa.

Desi se doreste ca Exploratist sa fie o alternativa pentru cei care vor sa isi alcatuiasca propriile pachete, compania ofera si pachete predefinite, cele mai mic pret fiind in jurul a 1.000 de euro. Insa preturile pot ajunge si pana la 15-20.000 de euro, in cazul unei vacante pe tot continentul african care poate dura 25-30 de zile.

Antreprenorul spera ca in aproximativ un an sa introduca si oferte pentru Romania, el dorind sa promoveze zone precum Cheile Sohodolului din judetul Gorj sau Lacul Sfanta Ana, singurul lac vulcanic din Romania.

"Nu exista studii locale despre turismul pe anumite nise si nu stim cati oameni si-ar dori astfel de pachete, dar sunt peste 300.000 de oameni care castiga mai mult de 2.000 de euro si care si-ar permite o astfel de vacanta", spune Petran despre cei care ar putea deveni clientii agentiei.

De asemenea, el descrie potentialii cumparatori de pachete ca fiind niste persoane dinamice, nonconformiste, care isi doresc sa vada locuri mai putin cunoscute turistic.