Alecu a absolvit Facultatea de Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii Romano-Britanica, iar in 2009 si 2010 a fost voluntar al Business Club, parte a organizatiei studentesti VIP Romania. Acum este masterand la consultanta in afaceri in cadrul Facultatii de Administratie si Afaceri din cadrul Universitatii din Bucuresti.

La inceputul acestui an voia sa mearga in Anglia alaturi de sase fosti voluntari ai Business Club pentru a discuta cu intreprinzatorii britanici cateva proiecte de afaceri pe care tinerii urmau sa le lanseze in Romania.

Era singurul care nu isi stabilise clar o anumita idee de business pana cand, la un moment dat, in gluma, a probat noua pereche de ochelari a unui prieten si si-a dat seama ca are si el nevoie de ochelari.

"Dupa ce am pasit pragul unor magazine de specialitate, mi-am dat seama ca nu-mi permit o pereche buna de ochelari, ci doar o consultatie oftalmologica. Am inceput sa imi pun intrebari si sa caut pe internet. Atunci am gasit cateva site-uri din strainatate care comercializeaza ochelari si lentile si te consilieaza. Apoi am inceput sa iau legatura cu furnizorii si sa fac un plan pentru dezvoltarea primului site romanesc de acest profil", explica Alexandru Alecu (foto).

A lansat site-ul www.videt.ro in urma cu o luna, insa munceste la acest proiect de la inceputul acestui an. Investitia a fost de aproximativ 3.000 de euro, iar banii au fost investiti in platforma de comert electronic, elementele grafice ale firmei, ambalaje si fotografiile produselor.

"Norocul meu a fost ca atat cei care mi-au facut site-ul, cat si fotograful imi sunt prieteni, asa ca am scapat mult mai ieftin decat in mod normal", afirma tanarul, adaugand ca altfel bugetul necesar ar fi putut urca pana la aproximativ 10.000 de euro.

Banii investiti au provenit din bursele de studiu de la masterat si din banii primiti de la parinti si rude cu ocazia a diferite sarbatori.
Pe de alta parte, a inceput sa vanda produse chiar dinainte de a lansa Videt.ro, iar profitul l-a reinvestit.

In prezent, compania are trei angajati, insa intreprinzatorul se bazeaza foarte mult pe colaboratori. De exemplu, lentilele pentru ochelari de vedere sunt comandate la Essilor, unul dintre cei mari jucatori mondiali in domeniu.

"Ei monteaza lentilele, asigura garantia, iar, pentru cazurile mai speciale, aleg lentilele potrivite.Totodata, in prealabil ne-au oferit si un training", spune Alecu.

Cele mai bine vandute produse sunt lentilele de contact și lentilele pentru ochelari de vedere, in special datorita serviciului „Upgrade” prin care clientii pot cumpara doar lentilele necesare ochelarilor de vedere.

Citeste si:

"Ramele, fie sunt folosite de mai mult timp de clienti si sunt in stare buna, fie clientul le procura dintr-un magazin obisnuit, iar la noi comanda doar lentilele, avantajul major fiind reducerea de pret pentru ca in final se ajunge la o scadere cu cel putin 20%", explica antreprenorul.

In general, valoarea medie a unei comenzi este de aproximativ 200-220 de lei.

Alexandru Alecu nu si-a facut inca estimari in privinta cifrei de afaceri pentru acest an, unul dintre motive fiind lipsa competitiei si implicit a unor date despre vanzarile pe care le poate avea un astfel de business.

Insa isi doreste ca in acest an sa ajunga la aproximativ 300 de clienti fideli pentru lentile de contact, un astfel de client achizitionand produse de doua, trei ori intr-un an. Pe de alta parte, vrea sa atraga in jur de 200 de clienti care sa achizitioneze fie numai lentile pentru rame de vedere, fie si lentile si rame.

De exemplu, pentru ca peste numai o luna vara se apropie de sfarsit, magazinul online se va baza pe clientii care isi fac un control oftalmologic inainte de a incepe serviciul sau scoala.

"Cel mai dificil este sa comunici ca existi, sa te promovezi. De asemenea, clientul roman este greu de convins asupra transportului gratuit si a returnarii banilor fara niciun fel de problema in conditiile respectarii legislatiei. Dorim sa ne pozitionam mult mai bine in motoarele de cautare si sa cream o comunitate online pentru cei cu probleme de vedere. Oamenii vor sa inteleaga de ce anume au nevoie sau ce li se potriveste, inainte de a achizitiona un produs", afirma Alecu.

Vezi mai jos si alte povesti ale tinerilor antreprenori:

Cum au lansat o invatatoare si un fierar betonist o afacere cu legume bio

Doi tineri vor sa castige zeci de mii de euro din aplicatii pentru iPhone si iPad

Roman la 23 de ani, antreprenor in Canada: Ce vad aici acum se va intampla in Romania peste 4-5 ani

Cum au lansat o invatatoare si un fierar betonist o afacere cu legume bio

Cum au lansat o invatatoare si un fierar betonist o afacere cu...