Fondatorul Diamond Boutique este Cristi Alecu, un tanar care provine dintr-o familie de bijutieri, de unde a mostenit si pasiunea pentru bijuterii.

"Tatal meu profeseaza in aceasta bransa de la 16 ani, asa ca aceasta afacere a fost un pas normal pentru mine, fiind inconjurat de bijutieri de mic", a spus Alecu, care a absolvit Institutul American de Gemologie la 18 ani.

Diamond Boutique s-a deschis la sfarsitul lunii septembrie pe Calea Victoriei, in Bucuresti, si ofera gama completa de servicii in ceea ce priveste diamantele.

"M-am gandit ca ar fi momentul ca in Bucuresti sa apara un magazine care sa intruneasca toate nevoiele legate de diamante: expertizare, evaluare si vanzare", explica Alecu, care mentioneaza ca este primul magazin specializat in diamante.

Tanarul antreprenor considera ca exista o piata foarte mare in ceea ce priveste diamantele, pentru ca in Bucuresti nu exista servicii specializate in acest domeniu.

"Majoritatea oamenilor care vor sa cumpere o bijuterie cu diamante prefer sa se duca de exemplu in Paris. Noi ne-am gandit ca nu are rost ca clientii din Romania sa plece in strainatate, cand pot sa vina in Bucuresti si sa gaseasca bijuterii la preturi internationale", spune Alecu.

El a explicat ca produsele Diamond Boutique se raporteaza la preturile de pe bursa de diamante din New York.

Alecu precizeaza ca prin colaborarea pe care o are cu bursele de diamante din New York si Tel Aviv, adica avand acces direct la pietele de diamante, isi permite sa ofere preturi avantajoase clientilor, in contextul in care au disparut intermediarii.

Astfel, desi target-ul afacerii sunt clientii cu venituri peste medie, preturile pentru un inel de logodna pornesc de la circa 250 euro, "un pret decent pentru un astfel de inel".

Cristi Alecu afirma ca accesibilitatea este un aspect foarte important al afacerii. "Vrem ca oamenii sa inteleaga ca diamantele sunt totusi accesibile".

Daca 250 de euro ar fi linia de jos, preturile unei bijuterii cu diamante pot urca pana la orice suma, pentru ca totul depinde de cerintele clientului. "Daca un client vine la noi si are nevoie de o piatra exceptionala, adica un diamant de cateva carate, ii oferim acest serviciu personalizat", spune antreprenorul.

Diamond Boutique ar putea trece pe profit in mai putin de un an

Alecu este optimist in privinta timpului de recuperare a investitiei, desi aceasta a fost considerabila, 110.000 euro fiind investiti doar in spatiul comercial.

"Noi am avut un inceput foarte optimist, care mi-a depasit asteptarile. Sper ca in 6-8 luni sa trecem si pe profit", a mai spus bijutierul.

Increderea tanarului gemolog este data de faptul ca oamenii care au intrat in magazin au fost multumiti de transparenta si de certificatul gemologic pe care il primesc la achizitia unei bijuterii cu diamant.

"Cred ca am trecut de perioada in care cumparai o bijuterie si ramaneai doar cu impresia ca ai platit foarte multi bani. Vreau ca oamenii sa stie exact ce a cumparat, adica un diamant de o anumita dimensiune, cu un carataj, anumite caracteristici, culoarea, claritatea", a explicat Cristi Alecu.

Citeste si:

El recunoaste ca la noi in tara nimeni nu a facut vreodata o educatie minima in ceea ce priveste diamantele si in plus, deoarece nu au existat experti, preturile erau stabilite dupa bunul plac al fiecarui bijutier.

"Nu vreau sa zic ca ne luptam cu morile de vant, dar in multe magazine unde te duci vezi niste preturi care din punctul meu de vedere nu sunt reale", puncteaza Alecu.

Dupa o prima luna optimista, tanarul bijutier crede ca afacerea are un potential de crestere foarte bun, iar la sfarsitul lui 2012 sau inceputul lui 2013 ia in calcul deschiderea unui al doilea magazin in Bucuresti.

"In cativa ani vreau sa ne extindem si in tara, pentru ca sunt convins ca exista piata pentru diamante si in alte orase mari, precum Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta", subliniaza Alecu.

Intimitatea, concept de baza al Diamond Boutique

Intrucat multi dintre clientii Diamond Boutique sunt oameni foarte discreti, care nu vor sa se expuna sau sa isi arate opulenta, Alecu a gandit magazinul pe trei zone. La parter este sectorul in care sunt expuse majoritatea bijuteriilor, la etaj este zona gemologica, cum ii place lui Cristi Alecu sa spuna, adica locul in care el face expertizarea diamantelor. La subsol, in schimb, este o zona privata unde un client care isi doreste ceva special poate sa "fumeze un trabuc si sa discute pe marginea caracteristicilor diamantului pe care si-l doreste".

"De obicei, cumparatorii de diamante nu sunt oameni care vor sa se dea in stamba si chiar am avut surpriza sa vad ca sunt oameni educati, care stiu ce cumpara", spune bijutierul, care recunoaste ca ii face placere sa vorbeasca "aceeasi limba" cu multi dintre clientii sai.

Diamond Boutique are la vanzare atat bijuterii realizate de bijutierii proprii, dar si bijuterii ale partenerilor si nu in ultimul rand colectia realizata in colaborare cu Malvina Cervenschi, denumita "My fist diamond".

Alecu precizeaza ca Malvina Cervenschi se ocupa de design-ul bijuteriilor, iar fabrica de bijuterii pe care o detine face partea de productie.

Secretul succesului: traditie, pasiune si scoala

Cristi Alecu a absolvit Institutul Gemologic American, la sediul din Florenta, timp in care si-a dezvoltat contacte la marile burse de diamante din lume si a dobandit expertiza necesara unui bun gemolog.

In domeniul gemologiei, Alecu spune ca sunt extrem de putini experti in Romania, maximum 3-4 gemologi certificati, ceea ce inseamna ca sunt foarte putini oameni care pot sa explice clientului caracteristicile unei pietre pretioase. Gemologul este profesionistul care studiaza pietrele pretioase si poate in urma unei certificari sa ofere o parere pertinenta in privinta calitatii si pretului unui diamant.

Bijutierul recunoaste ca expertiza pe care o are acum se bazeaza pe analiza a mii de diamante, in timpul cursurilor de la Insitutul Gemologic.

"La Institutul Gemologic am fost pus in situatia de a analiza 30-40 de diamante pe zi, timp de 9 luni", isi aminteste Alecu.

Acum, el incearca in Romania sa popularizeze fascinatia diamantelor si sa faca din asta o afacere transparenta, asa cum in Statele Unite orice magazin care vinde aceste pietre pretioase afiseaza cele patru caracteristici ale unui diamant, cei patru C (culoare, claritate, carataj si taietura).