docTrackr se adreseaza persoanelor si companiilor care doresc sa pastreze controlul asupra propriilor documente, indiferent cine are acces la ele – acestea pot fi distruse, actualizate si monitorizate de la distanta, in timp real. Compania a fost infiintata in ianuarie 2011 de catre Alex Negrea si Clement Cazalot, fosti angajati ai Gemalto, companie lider in domeniul securitatii digitale.

Clement Cazalot, francez de origine, are un background dual (IT si business school). Primul sau proiect a fost o mica agentie web, dupa care a devenit Entrepreneur in Residence la Gemalto, fiind responsabil cu preluarea celor mai inovative idei din R&D si transformarea lor in business-uri viabile pentru companie.

Alex Negrea, roman de origine, detine o diploma de inginer al Facultatii de Automatica si Calculatoare si un Master de la Université de Lille 1, Franta. Dupa ce a petrecut un an in domeniul securitatii la INRIA, Lille (laborator de cercetare), a migrat catre laboratoarele R&D in industrie ale Gemalto unde a fost responsabil cu prototiparea si dezvoltarea unor idei inovatoare din interiorul companiei (este si co-autor la un brevet).

La 4 luni de la fondarea docTrackr, Alexandru Gentea, prieten si fost coleg al lui Alex Negrea, „intra si el in aventura” pentru a intari partea tehnica a docTrackr. Alexandru Gentea are acelasi background ca si Alex Negrea si a lucrat ca Software Developer pe tehnologii Microsoft inainte de a se alatura docTrackr.

In prezent docTrackr are 7 angajati si birouri in Statele Unite, Paris si Bucuresti si este „absolventa” a doua programe de accelerare – LeCamping (Paris) si Techstars (Boston). Am stat de vorba cu Alex Negrea despre inovatie si diferentiere pe piata si am aflat mai multe despre modul in care a pornit la drum si felul in care functioneaza un startup romanesc promitator.

Wall-Street.ro: Spune-ne cateva cuvinte despre actionarii docTrackr. Cum este impartit actionariatul?

Alex Negrea: Actionariatul docTrackr este impartit intre membrii fondatori si primii angajati (care detin majoritatea) si actionari.

W-S.ro: Prin ce se diferentiaza docTrackr de competitori ? De la ce nevoi ale consumatorilor a pornit proiectul?

AN: docTrackr a pornit de la nevoia consumatorilor de a pastra controlul asupra informatiilor digitale (poze, documente, etc.) o data ce acestea sunt puse pe internet sau partajate. In general lumea considera ca o data cu distribuirea informatiilor controlul acestora este pierdut.

docTrackr incearca sa rezolve aceasta problema prin pozitionarea ca o tehnologie care te ajuta sa iti protejezi documentele (pdf sau office) astfel incat sa detii controlul asupra lor oriunde acestea s-ar afla, si dupa ce acestea au fost distribuite. Vei avea astfel posibilitatea de a revoca de la distanta accesul la document, de a-l updata si chiar de a sti ce fac destinatarii acestuia in timp real (cat timp l-au tinut deschis, data si ora exacta) dupa ce a fost distribuit.

W-S.ro: Si care este, de fapt, argumentul diferentiator?
AN: Argumentul diferentiator consta in mare parte in experienta utilizatorilor. docTrackr nu doreste sa fie un instrument pentru paranoici de securitate, ci vrea sa gaseasca balanta optima intre uzabilitate si securitate fara a sustrage atentia utilizatorului final prin introducerea unor noi instrumente complexe de securitate sau de management criptografic. Pentru a deschide un fisier protejat de docTrackr nu iti trebuie decat Adobe Reader sau Microsoft Office, in functie de formatul fisierului.

docTrackr este de asemenea un potential complement tehnologic interesant pentru majoritatea platformelor de management al documentelor (Box, Dropbox, etc.), raspunzand la aceeasi intrebare: cum pot sa mentin in mod transparent controlul asupra tuturor documentelor pe care le partajez cu colaboratorii mei in afara sistemului de management al documentelor?

Proiectul pune la dispozitie o platforma prin care vei putea sa gestionezi toate documentele care sunt protejate prin sistem, indiferent de provenienta lor – permite setarea de permisiuni, revocarea accesului, sau simpla vizualizare a statisticilor pentru fiecare document. Acesta este accesibil publicului la http://doctrackr.com

W-S.ro: Ati primit deja investitii ? De unde anume ?

AN: docTrackr a incheiat recent o runda de investitii cu investitori de tip angel si firme de venture capital din Franta si Statele Unite (coasta de est).

W-S.ro
: Imi poti spune 3 avantaje ale DocTrackr ?
AN: Ofera securitate si control asupra documentelor partajate intre diverse entitati fara a interveni in modul de lucru uzual al utilizatorilor; se integreaza in work-flow-uri clasice folosite astazi cu diverse platforme; produs orientat catre utilizator

Citeste si:

W-S.ro: Ce tip de business-uri aveti drept target ?

AN: docTrackr targeteaza in mod transversal diverse domenii de activitate (in functie de use case). In general ne adresam companiilor mici si mijlocii in mod direct (model Freemium) si in mod indirect prin channel partners (integrarea in diverse platforme de document management). Companiile mari s-au aratat de asemenea interesate de un astfel de sistem, fie in-house sau direct in cloud; de altfel, primul client al docTrackr este SNCF (compania nationala de transport din Franta).

W-S.ro: Ce provocari a trebuit sa depasiti pana acum si ce provocari intampinati in prezent ? Cum le-ati depasit?

AN: docTrackr a fost acceptat la doua incubatoare de afaceri, ultimul dintre acestea fiind TechStars Boston, unde procentul companiilor alese este de 2-3% din cei care aplica. O provocare importanta pentru noi a fost si este construirea unei echipe viabile pentru a putea duce compania in directia imaginata de noi. Fara indoiala sunt si nenumarate alte lucruri precum incheierea unei runde de investitii, negocierea de parteneriate strategice sau managementul unei echipe remote. Am reusit sa depasim toate aceste provocari inconjurandu-ne oriunde ne-am aflat de oameni deosebiti, oameni care ne-au sprijinit in mod direct si indirect in aceasta aventura prin feedback-ul si sfaturile lor si carora le multumim cu aceasta ocazie.

W-S.ro
: Ce surse de venituri va avea DocTrackr?

AN: Anticipam surse de venit recurente atat din modelul SaaS (Freemium) cat si din channel partners. Un alt model de business pe care il vom explora este API-ul pentru companiile care doresc sa integreze docTrackr.

W-S.ro: Ce venituri estimati in primul an dupa iesirea din Beta?

AN
: Nu detinem destule informatii pentru a oferi o cifra relevanta in acest moment.

W-S.ro: Care a fost investitia initiala in proiect?

AN: 15.000 euro - economiile celor doi fondatori.

W-S.ro: Desi sunteti doar 7 angajati, aveti birouri in SUA, Paris si Bucuresti. De ce?

AN: docTrackr are birouri in aceste locatii din motive istorice si strategice. Avand in vedere nationalitatile diferite ale co-fondatorilor (romana si franceza), a fost naturala cautarea de resurse umane in reteaua care le este accesibila usor, nedorind sa investeasca foarte mult timp in HR in faza initiala. Realitatea este ca radacinile companiei sunt in Europa si de asemenea locul unde se gasesc cel mai usor talente, Pe de alta parte, Statele Unite reprezinta o locatie strategica din punct de vedere al scalabilitatii business-ului bazat pe channel partners, faptul ca investitorii sunt acolo in mare parte si ca piata este mult mai receptiva/educata la un astfel de produs decat in Europa.

W-S.ro
: Ce planuri de dezvoltare aveti in viitor si cand estimati ca veti iesi din Beta?

AN: Un punct cheie al business-ului nostru, credem noi, va fi integrarea rapida cu Box/Dropbox pentru a atinge o masa cat mai mare de utilizatori si deci o conversie cat mai buna. Vom iesi din Beta de indata ce ne vom simti comfortabili cu robustetea / calitatea produsului.

Esti antreprenor, conduci un IMM si esti interesat de inovatia IT&C? Participa la conferinta Wall-Street.ro: Inovatia in IT&C: Solutii pentru antreprenori si IMM-uri, organizata in parteneriat cu Microsoft Romania si Romtelecom.

Daca vrei sa afli mai multe despre inovatia in IT-ul romanesc, sa discuti cu cei mai importanti specialisti in IT&C, participa la conferinta Inovatia in IT&C: Solutii pentru antreprenori si IMM-uri!

Tot ce trebuie sa faci pentru a participa la conferinta este sa completezi formularul disponibil aici.

Acest material face parte din seria „Diferentiaza-te si inoveaza” despre inovatia in tehnologie si este creat impreuna cu How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei si web-ului din Sud-Estul Europei. How to Web 2012 se desfasoara pe 7-8 noiembrie in Bucuresti si va aduce impreuna peste 800 de participanti si 30 de vorbitori internationali. Mai multe detalii sunt disponibile
pe site-ul conferintei.